neděle 2. června 2019

21. únor - Kváskové lívance


Mám ráda dny půstu, kdy už se večer těším na druhej den a plánuju, co uvařím.
Poslední dobou jsem byla monotónní, nebyla potřeba moc vařit a když, vařila jsem pořád to samé.
Takže jsem si řekla, že by bylo fajn trošku vyjet na neznámou vodu.
Na sobotní brunch (protože naše pozdní snídaně se stávají brzkým obědem) jsem si vybrala kváskový lívance - a z dostupných receptů jsem poskládala ten svůj.
Večer jsem udělala rozkvas: smíchala jsem lžíci kvásku, 100 g žitné mouky a 100 g vody.
Nechala jsem ho stát přes noc v pokojové teplotě v misce pod igelitem.

Ráno jsem k němu přidala:
160 g hladké špaldové mouky
160 g celozrnné špaldové mouky
60 g mletého třtinového cukru (ale určitě můžete dát i normální)

trochu nastrouhané citronové kůry
špetku soli
asi 600 ml ovesného mléka
70 g másla
1 velké vejce (měla jsem zrovna dvoužloutkové, takže malá vajíčka spíš dvě)

Těsto jsem rozšlehala metlou, nechala kynout asi 2 hodiny při pokojové teplotě a pak smažila na pánvi vytřené máslem lívance.
Je třeba počkat, až se na povrchu začnou tvořit bublinky a pak teprve obracet.
Pak už to je na chuti každýho - neslazená šlehačka a maliny? Povidla? Kokosovej jogurt a cukr? Broskvová nebo jahodová marmeláda? Oříškovej krém? Slanej karamel? Javorovej sirup? 
Já zbodla všechno :-).

Když už jsem u kokosovýho jogurtu, kdo to ještě neví, prodávají ho v Lidlu pod značkou plantON (my mu říkáme plankton) a je boží!
Obě verze, slazená i neslazená, stojí kolem třiadvaceti korun.
Ani jsem netušila, jak mi chyběl kysanej jogurt. 
Na foto spolu s mou milovanou čokoládou - je bezmléčná hořká s kousky pražených karamelizovaných pistácií, ach nebe!



Žádné komentáře:

Okomentovat