pondělí 7. prosince 2015

První noc (večer) v novém bytě ...

Aneb rodinný brainstorming v pokoji bez svítidla :-).





Na tuhle chvíli jsme čekali tři roky - tři roky, kdy to každý druhý měsíc vypadalo, "že už!", ale nakonec se majitelé odstěhovali až teď.
Přiznám se, že už jsem moc nedoufala.
I někteří lidi si nejspíš mysleli, že je houpáme, když mluvíme o stěhování v blízké budoucnosti a přitom to trvá tak dlouho.
Po otázce "tak kdy bude druhý?" se stala nejfrekventovanější otázka: "Co byt? Furt nic?"
Ale dlouhý čekání se vyplatilo, teď se tomu nechce věřit. 
Byt jen 50 m vedle, v naší čtvrti, kde se byty téměř neprodávají.

Dámy se tak rozvášnily (začaly běhat skrz všechny místnosti dokola, dupat a ječet), že jsme se nemohli uvést líp.

Naši noví sousedi začali poměrně záhy zuřivě mlátit do topení a následně nás vyhlížet z oken.
No, ještě, že máme tolik vinných úplatků - budem muset začít žehlit :-).
Ke štěstí mi stačí zjištění, že parkety jsou v pěkným stavu.

Úklid ve starým proveden (to je tak, když se rozhodnu v úctě k budoucím nájemníkům umýt naposled okna. Když jsem v nejlepším, zavolá Lukor, že přijde pán z realitky vyfotit si byt. 
Rychleji jsem snad ještě nevyšůrovala.)
Ale stejně: Přijde pán v lakovaných keckách, pracně skrývá rozladění z našich poblitých koberců a fotí si na mobil naše holý okna a lány schnoucího povlečení. 
Nedbá na moje: "já tohle oddělám...". 
Když odešel, navěsila jsem zpět záclony, odklidila sušáky, přes postel hodila deku od Jany Grešákové a všechno přefotila znova :-). 

Mužovi mezitím hráblo (mně hráblo už cca před lety, kdy vidina stěhování přišla poprvé. Řekl, že jsem prdlá, když to řeším teď. Zmlkla jsem, ale celý byt jsem si namalovala už tehdy. Časem se změnilo jen pár detailů - úchytek a tak). 
To samé teď potkalo Lukora - a všechno je jinak :-): říká, že se naučil z youtube sádrokartonování.
Chce dělat sádroš - všude! Pomoc. :-)

Možná teď budu psát trochu míň.
Ale to už jsem psala tolikrát, že tomu sama nevěřím :-).

31 komentářů:

  1. Gratulace k novému bytu!
    Ať se vám hezky renovuje, stěhuje a bydlí! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Baruš, i když jsem pořád myšlenkama v tomhle, sleduju vytrvale i vaši vznikající školu! Držím palce!

      Vymazat
  2. Juchů! Mám radost s Vámi.
    A ty parkety - hmmm:).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Marti! Parkety jsme měli i v tomhle bytě, ale nebyly nikdy renovované, tak jsme je z finančních důvodů, ale i kvůli psovi, zakryli kobercem. Teď jsem si je vydupala, převážně holé, i když jeden pokoj bude muset projít renovací. Sice se psem bude úklid očistec, ale taky se mi bude líp dýchat :-).

      Vymazat
  3. Jééééééééééé skvělééé!!!!!! Holky chápu, tolik volného prostoru :-). Plno síly a radosti z/v nového/m. Už se těším na krásné pokroky a zabydlování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Evi! Holky byly úplně neovladatelný :-), totální trans. Ale brzy chtěly jít domů, "protože tady nemáme ani postýlku tatínku". Jen nevím, jestli nás trochu nepřeceňuješ ;-).

      Vymazat
  4. Kácí,tak ať vše jde podle Vasich představ a jste v novém stejně štastni jako ve starém bytě!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Ilonko! No holky už natahujou, že nechtějí jít ze starého, že "nechtějí v našem bytě nové bydlisty". :-). Ale myslím, že jak budou mít hračky, bude vše dobrý.

      Vymazat
  5. Parkety a žebrové radiátory...vau!
    Tak to už máte jeden dárek k vánocům + balík práce navíc.
    Držím palce se sousedy, člověk si řekne, že doma za sebou bouchne dveřmi a sousedi nazdar, ale vymazat se nedají.
    Já mám rok nové sousedy, mladou dvojici, mladší než já a mě vadilo jim pořád vykat. A jsou to dost velcí pařmeni (bohužel pro můj spánek za papírovou zdí), takže jsem si jednou Karla odchytla a že je na čase si tykat, abych ho mohla snáz poslat do někam:-)
    Kačí, ty parkety...já je tu měla taky, ale žalostný stav a finančně bych to prý nedala je dát přebrousit...Ale vždy! když koukám na blog O bytech a lidech a hned od prvního dojmu cítím z obrázku bytu POHODU a takový šmrnc, kouknu a parkety, z 99% bytů.
    Předpokládám, že jste šli do většího - ano?
    Víš, cos mi připomněla? První noc v našem bytě. Holobyt, my s Kubíkem spali ve spacáku a snídali na bedně od piva. JEDNA Z NEJKRÁSNĚJŠÍCH VZPOMÍNEK, doslova to pohladí. Bylo to v létě a než začala škola, už to bylo hotové!
    Mám úchylku na okna - máš hezký výhled?
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď?? U obojího už Lukor nahodil návrh na změnu, ale v tomhle jsem si prostě dovolila nepřipustit diskuzi. Málem mě šlehlo, jestli si nedělal srandu :-).
      Docela jsem koukala i na ty svítidla, co tam zůstaly. Ten lustr v pokoji tam ráda nechám.
      S těma sousedama jsem si to poprvé uvědomila včera - jak nám budou chybět a jak velkou roli to hraje. Dík za tip na blog. Jojo, šli jsme do většího, měli jsme 2+1. Kdybysme oba nepotřebovali svůj pracovní stůl, byli bychom i tu zůstali, Lukor tu vyrostl. Výhled máme skoro stejný (=3/4 roku zeleň), jen budem výš a to je trochu nezvyk.
      Máš pravdu, ty vzpomínky na první dny a noci nejdou smazat... jak jsme se probouzeli s cementem na plicích, vařili na pračce a myli nádobí ve vaně ;-).

      Vymazat
  6. a nebo budeš fotit o to víc:)gratuluju!a přeju!:)taky se třeba jednou dočkáme:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Zuzko, tak já žila v domnění, že jsme poslední, kdo nemá vyřešený bydlení :-). Tak vám aspoň budu moct fandit :-). Ale neměnila bych - radši mít děti a pak řešit bydlení než naopak...

      Vymazat
  7. Jo, víc fotek! Budeme vás sledovat. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, Zu, nevím jestli nemáte moc velká očekávání :-).

      Vymazat
    2. Nic neočkáváme. ;-) Jen přejeme, ať se v tom neztratíš, souzníte s Lukorem a dílo jde dobře od ruky. Ať je to zařizování radostí.

      P.S.: 9. ledna jedeme na týden do Neratova. A v tomto případě tedy očekávání máme: že bude sníh. :-)

      Vymazat
  8. Ať vám štěstí přeje! V novém ...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme! :-) A jdu zkoumat nově objevený blog.

      Vymazat
    2. Já objevila vás... Náhodou! Znám Lukáše :-) Svět je malý!!!

      Vymazat
    3. Že by Svítání? Jinak nevím, ale zeptám se :-). Když tak zkoumám ten blog, můžu se zeptat? Jak dlouho vlastně ten byt renovujete? Já vím, že jsme dost naivní, ale počítali jsme tak dva tři měsíce... :-) ha ha ha, že ;-).

      Vymazat
    4. Učila jsem ve Svítání :-) Letní sídlo (16+1) rekonstruujeme druhý rok. Zimní sídlo (byt) od května. Čekala jsem, že na podzim bydlíme a na vánoce mám načančánčáno i s dekoracema. Omyl! Je to hodně tím, že se snažíme dost věcí dělat samostatně. Ušetřit každou korunu :-) Držím vám palce, ať máte brzy hotovo a na teplo nového domova dlouho nečekáte!

      Vymazat
  9. Tak to je super, Kači :-) Dočkali jste se a to je hlavní!!!! Moc vám přeju klidné zabydlování, ať se vám v novém bytečku dobře daří a ten sádrokarton... já to znám. Však jsi to viděla u nás. U nás vše bylo téměř svépomocí a trvalo to přes dva roky. Ale zpětně jsme rádi a ty ušetřený peníze se ani vyčíslit nedají... Youtube je v tomhle všemocný :-) Hodně štěstí, myslím na vás.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Leni! Slyšela jsem od Janči, že jste už přestěhovaní, tak vám to moc přeju! Ať se vám dobře bydlí a holčičky rostou ve zdraví. Pěkný advent do novostavby :-).

      Vymazat
  10. Zdeni, s těma otázkama mi to něco připomíná, však jsme si tím prošli všichni :-) Moc gratuluju k bytečku, i když tam ještě nejste. Ale ta vidina, že se to hlo, je parádní. A s tou prací to určitě zvládnete. Ono vám stejně nic jinýho nezbyde, ale bude to stát za to, uvidáš :-) A myslím, že holky si zvyknou rychle, vždyť je to jen kousek od vašeho nynějšího bytu a budou tam mít víc prostoru, to se jim podle tvýho popisu líbilo vlastně už teď :-) Držte se!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeni, kdybys to viděla. Myslela jsem, že plán je jasný, ale Lukor přišel už s minimálně deseti řešeníma, kterak vybourat kdeco. Takže už se v tom ztrácím a budu jen doufat, že to dobře dopadne :-). A s dětma jsem myslela, že to taky půjde hladce, ale Anka je taková citlivka, že obrečí každej obal od zubní pasty, kterej chci vyhodit :-). Taky mi to tu bude chybět, ale nedá se nic dělat.

      Vymazat
  11. Volejte sláva a tři dny se radujte! Ať je vám tam dobře! ♥

    OdpovědětVymazat
  12. Tak to gratulace veliká :o). Nás bylo ve 2 plus 1 pět, ale byt hodně veliký, vysoké stropy...tak se pořád přepažovalo, stěhovalo, že až jednou....pak postupně vylétali z hnízda, až je tu s námi jen ten nejmladší a tak už zase hledat větší nemá smysl, je nám tu dobře:o). Sice přibyl pes, ale ten je mini a nelíná :).Tak se krásně zahnízděte a piš. Krásné dny Lada

    OdpovědětVymazat
  13. To je dobrodrůžo, že? My hledali taky dlouho, před dvěma lety našli, od té doby pomalu opravujeme a zatím pořád bydlíme v 2kk se sousedy zuřivě mlátícími do topení při každém dětském popoběhnutí a poskočení. Děti jsou bohužel od mala vycepované - nedupej, neběhej, potichu... ale když máme dětskou návštěvu, o sousedy se pokouší mrtvice. Takže oni jsou hlavní důvod, proč chceme pryč. No dobře, další veledůvod je, že v pubertě by asi děti nebyly nadšené, že spí s rodiči v posteli (a já spát v kuchyni, kde tikají hodiny, odmítám). :-)
    Tak budu zaujatě sledovat vaše zvelebování, piš a foť a užívej si to. A hlavně přeju pohodové a chápající sousedy!

    OdpovědětVymazat
  14. Podle těch kulichů to vypadá na slušnou kládu, ne? :D Ale jako já to chápu. My to měli skoro tak. Měli jsme ale půjčenou od klimatizace Pardubice jednu jednotku s topením, takže jsme si na noc alespoň trochu zavlažili. Ale co se dá dělat, když se stěhujete v prosinci do ne úplně hotového bytu. Ale spát v něm samozřejmě chcete. :D My ale neměli děti.

    OdpovědětVymazat
  15. Jako parkety jsou vždycky docela problém. Trvá to, je to špatná a prašná práce a výsledek je hodně nejistý a spousta podlahářů si na tom už vylámala zuby. Osobně jsou pro mě lepší vinylové podlahy. My jsme původně chtěli parkety taky nechat, ale nakonec by vyšla rekonstrukce skoro na dvojnásobek vinylu, takže nebylo o čem debatovat. :)

    OdpovědětVymazat