pondělí 14. prosince 2015

Pro tělo i duši



Před Vánoci trošku mimo příspěvek, ale kdo jí jako my, třeba uvítá :-) ...
Donedávna jsem dělala v rámci diety zapečený těstoviny s brokolicí (ala šunkafleky).
Tohle je ale mnohem elegantnější a (pro děti) lákavější řešení - odkoukala jsem ho od Zuzky během neratovskýho víkendu.
Korpus tvoří kuskus připravený podle návodu a upěchovaný do vymazané dortové formy.
Můžete ale využít i jiné vařené obilniny jako jáhly, bulgur, pohanku, quinou ... zejména když vám třeba něco zbyde od oběda.
Na náplň jsem si v kastrolku rozehřála plátek másla, osmahla na něm kousky na drobno pokrájeného pórku a brokolice (v libovolném poměru - stejným způsobem jde ale využít jakákoli jiná zelenina). 
Směs jsem osolila a lehce opepřila, okořenila sušeným česnekem a paprikou a vše dohromady orestovala. Maličko jsem vše zaprášila celozrnnou moukou a podlila troškou ovesného mléka (ale jen málo, nedělala jsem omáčku, chtěla jsem jen trochu sosu, který se pak vsákne do kuskusu) a krátce podusila.
Pro zpestření jsem zmlsaným holkám přidala kousíček nadrobno nakrájené dušené šunky, ale naprosto to není potřeba.
Směs jsem rozprostřela na kuskus, celý "dort" zapekla v troubě dozlatova a těsně před dopečením ho pokladla hoblinama rostlinného "sýra" Veganline s bylinkama.
Jednoduché, výborné, doporučuju!

A co se týče potravy pro duši...
Každoročně se mi před Vánoci stává, že se mě dotkne písnička, kterou pak všude šířím.
Tak letos mě naprosto rozebrala a dojala TAHLE  (čas cca 41.30).

Žádné komentáře:

Okomentovat