středa 2. února 2022

Mrkvožrouti

Mrkev je zdravá, levná, v zimě sezonní a já se snažím omezovat maso.
A protože po Vánocích mám čas a chuť experimentovat, tak jsem z ní pár věcí uvařila.

Křupavé mrkvové placky s ořechy a tofu dipem

Na kilo nahrubo nastrouhané mrkve dvě vejce, hrst nasekaných vlašských ořechů, sůl, pepř a koření dle chuti, zahustit jemnýma ovesnýma vločkama s klíčky, trochou špaldové (celozrnné) mouky, příp. kukuřičnou strouhankou.
Na dip jsem rozmixovala pokrájené tofu (měla jsem marinované), s trochou tamari omáčky, rostlinného mléka a troškou majonézy, dochutila maličko sušeným česnekem, asi by se hodilo i místo česneku i kari.
Opečeno jako bramboráky, podobná chuť jako zelňáky na plech, takže jedly i děti :-).


Obrácený slaný mrkvový koláč 

Smradi nejedli :-) (ale oni teď celkově nějak stávkujou), mně i Lukorovi chutnal moc, tymián tam pěkně hraje, dáme si někdy znova.
A když se dobře ochutí... je dobrý studený i teplý, ideální jako občerstvení pro nečekanou návštěvu, když máte zrovna vybrakovanou lednici.

Příště zkusím nemléčnou verzi - do vajíčka zamíchat strouhaný veganský sýr.
Recept TU.

K sobě jsem dala pár rodinných fotek z ledna.

Žádné komentáře:

Okomentovat