úterý 18. ledna 2022

Lotuskový cheesecake

Byla jsem v časovým presu, ale nechtěla jsem ji odbýt zase nepečeným a zároveň jsem neměla suroviny na recept z Apetitu, tak jsem si z nouze vycucla z prstu jiný.
Bála jsem se, aby vše klaplo a aby náplň dobře ztuhla a mám radost, protože se fakt povedl, dvakrát.
Zařazuju mezi stálice, i když je to teda prasárnička :-), žádná dietka.

LOTUSKOVÝ CHEESECAKE

Suroviny:
1 balíček karamelových sušenek Lotus (250 g)
80 g másla
1 kostka tvarohu (250 g)
1 velká Lučina (200 g)
1 balení krémového sýra Philadelphia (180 g)
100 g třtinového cukru
2 vejce
vanilkový extrakt nebo kousek lusku
2 kelímky smetany ke šlehání po 200 g
Lotusková pomazánka nebo půl tabulky hořké čokolády

__________________________________________________


Předehřeju si troubu na 200 °C.
Z balíčku sušenek Lotus odeberu tři kousky na ozdobu a všechny ostatní rozdrtím v sekáčku.
Rozpustím si máslo, mezitím dno dortové formy vyložím pečicím papírem a mašlovačkou vytřu hlavně boky formy trochou toho rozpuštěného másla. Pak ho vliju do rozdrcených sušenek, promíchám a upěchuju na dno dortové formy.
Než si připravím náplň, dám péct do trouby, deset minut stačí.
Do mísy dám tvaroh, Lučinu a Philadelphii (pekla jsem ho několikrát a různě si pohrála s druhy krémových sýrů, lze obměnit podle toho, co máte v lednici, jen je třeba dodržet výslednou váhu 630 g, čím více krémového sýra Philadelphia/Jaroměřický Fénix/Lučina/žervé... tím lépe), vejce, cukr, extrakt nebo pár zrníček vanilky, vše zaliju jednou smetanou a prošlehám mixérem (metlou).
Náplň naliju na předpečený korpus. 

Do nádoby, kterou lze vložit do trouby, naliju uvařenou vodu z varné konvice, vložím na dno trouby a na mřížku nad ní položím formu s dortem.
Peču na 200 °C 15 minut, pak ztlumím troubu na 140 °C a peču ještě hodinu a čtvrt.
Chladnout by cheesecake měl pomalu, takže stačí otevřít troubu, vyjet s mřížkou a nechat vychladnout.

Pokud koláč nebudete natírat Lotuskovou pomazánkou jako my, mezitím si můžete ve vodní lázni rozpustit čokoládu v trošce smetany z druhého kelímku (cca ve čtvrtině obsahu kelímku, zbylé tři čtvrtiny nechám vychladit na poslední vrstvu).
Vychladlý cheesecake potřu vychladlou čokoládovou polevou (v původním receptu je Lutusková pomazánka, ale my ji moc nemusíme, proto ta čokovrstva, také v koláči hezky hraje) a nechám uležet v lednici, stačí dvě hodinky, ale ještě lepší je do druhého dne.
Před podáváním na čokošku navrstvím ušlehanou smetanu, uhladím a posypu rozdrcenými zbylými Lotuskami.

********

Když si Lukor uvědomil, že už máme doma -náctiletou, nechtěla jsem věřit.
Máme to teď pořád "to není fér" a jsou to dobrý boje.
No, malý děti, malý starosti ... :-) a bude hůř :-).

Fota z oslavy u mě

2 komentáře:

  1. Kačí,cheasecake mňam !
    Bude, ale stačí to jen hodně zhluboka rozdýchávat a přežít ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, já vím :-). Horší je, že znám všechny ty kličky, který jsem sama dělala :-/... jinak pardon, že píšu až teď, trošku mi trvalo, než jsem přišla na to, proč mi nejdou psát komenty...

      Vymazat