pátek 21. srpna 2020

Jablečné knedlíčky ze svou surovin

O víkendu jsem na chalupě začala mírně panikařit nad červenýma jeřabinama...
Jiřičky se pomalu houfujou, vedra to sice překrývají, ale už je to trochu cítit ve vzduchu...
... a protože většinou chodím s receptama s křížkem po funuse, tentokrát trochu s předstihem začínám přezbrojovat :-).
Po dlouhé době prasení a grilovaček přišly k chuti, byly bezpracný, skvělý a ještě s dobrým pocitem :-).
Za inspiraci díky Kuchařce z Oujezda/Svatojánu, která končí údajně z důvodu nezájmu se svým blogem a publikuje už jen na FB.

Jablečné knedlíčky ze svou surovin s ořechovou posypkou


450 g nahrubo strouhaných letních nebo podzimních jablek
250 g mouky (v původním receptu byla hrubá, já jsem dala špaldovou celozrnnou Pernerku a super - není reklama, hodlám příště zkusit experimentovat s nějakou bezlepkovou)
- smíchat, nechat odpočinout, uválet mokrýma rukama cca 20 knedlíčků - uvařit v mírně osolené vodě - trvá to asi 5 minut od vyplavání na hladinu

Na posypku:

mleté ořechy, mandle, jakákoli semena nebo jejich mix podle množství porcí (dala jsem lískové a mandle) opražit na suché pánvi, přimíchat cukr podle chuti (měla jsem zrovna kokosový) a skořici.
Na talíři sypu knedlíčky posypkou a mastím máslem.

Příště:
aspoň ze dvou dávek, posypku zkusím neosladit a poliju ořechovoskořicovou směs karamelovou omáčkou, přece jen ten přepálený cukr, že :-)...

Žádné komentáře:

Okomentovat