čtvrtek 8. prosince 2016

Střípky adventní


Adventní kalendář stále perníkový.
Viděla jsem už tolik krásných jiných, ale když jim jsou ty sladkosti tak vzácný....
Ani jsem ho nikam nevěšela, jen rozdělila perníky do pytlíků s čísly a dala do dřevěné krabice (není čas na hrdinství).
Co si napekly, to mají :-).
Každý ráno se těší, co v pytlíku bude za tvar, s postavičkama si nejdřív pohrajou a pak nám s Lukorem oběma donesou ušmudlaný rožek na ochutnání.
Nejvděčnější chvíle. 


Střípek svatobarborský.
Aničce celý odpoledne leželo na srdci, jak to, že jsem si nepověsila žádnou ponožku.
Několikrát se ptala, jestli si jako fakt nechci ponožku pověsit a nakonec jí to nedalo a k tatínkově fusekli nalepila tento vzkaz... :-)


Mikuláš nám donesl místo sladkostí lístky do kina na Anděla Páně 2.
Což o to, pohádka krásná.
Ale odpusťte mi, u mě vede stále jednička.


Zatím jediná výzdoba.
Našla jsem v lese čerstvě spadlou celou kouli jmelí a stihla jsem ji sebrat ještě dřív, než nad ní Forrest zvedl nohu.


A ještě snímek z "laboratoře" :-).
Do nových příchutí se mi moc nechtělo, obávala jsem se, abych nezkazila materiál.
Ale s výsledkem jsem moc spokojená!


Vedle čokoládových a vanilkových balzámů tedy můžu rozšířit repertoár o perníkovou a levandulovou příchuť.
V perníkovém balzámu je vylouhovaná tajná směs perníkového koření a v levandulovém sušená levandule ze zahrádky.
V druhém případě jsem se bála, že bude balzám vonět jako mýdlo, ale levandule se s vůní kokosového oleje překvapivě dobře doplňuje.
Příště se teda nebudu bát a uvařím větší množství :-).

11 komentářů:

  1. Kačí,
    tak to já letos stejně jako vloni jsem skončila u adventního kalendáře pytlíkového a ty sladkosti, a nejen ty, tam jsou.
    Největší radost z něho má 13 letá dcera , ale i Šíma se ráno ptá co dnes má v pytlíčku.
    Dneska se radoval třeba ze zubní pasty ;-)
    Perníčky jsem letos vzdala a právě dnes jsem upekla linecké a teď tahám karamelové rohlíčky z trouby, ... letos opravdu jen symbolicky.
    Jsem 14 dní v práci a je to mazec!
    Jé nové vůně balzámů :-)
    Já ještě mám od tebe čokoládový a vanilkový nosím v kabelce, ale příští rok budu muset doplnit zásoby ;-)
    Letos už nám to asi nevyjde, ale třeba zase příští rok se zase sejdeme!
    Klidné adventní dny !
    Klidné adventní dny!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko 14 dní v práci zní vražedně, jsem ráda, že to mám za sebou. Hlavně abys byla spokojená, myslím na Tebe. Ty balzámy už musíš mít vyčpělý, ni? Uvaříme nové. Karamelové rohlíčky zní hříšně, pošli recept! Sice nepeču (zatím a nevím, jak v budoucnu), ale třeba...;-) Klidný advent i k vám!

      Vymazat
  2. S adventním kalendářem to máme obdobně, jen nemáme tak šikovné ruce (Vyřizuji holkám pochvalu :-)).
    Anděl Páně, taky jsem si chtěla zpříjemnit nějaký den pohádkou, ale nevím, jak to stihnem (i Emoušek ji dala?).
    A tvé voňavé kuchtění.... jééé. Krásný to advent.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, obávali jsme se, jak to dá, to víš, živel. Ale ani jsme o ní nevěděli... jednu chvíli jsem se dívala, jestli neusnula ;-). Pěkný advent k vám!

      Vymazat
    2. Kači, ještě mám dotaz. Jak uchováváš ty perníčky či jak dopředu je děláš než se začnou konzumovat? Protože já je mám tvrdé... :-). Děkuji.

      Vymazat
    3. Evi, peču je na začátek adventu, aby měly holky do kalendáře a pak jich až pár nazdobím. Pamatuju se, že když jsme je pekli doma, časem změkly, mívali jsme je v krabici na balkoně. Teď je mám v (chladné) komoře a jsou takové ne měkké, ale holky to tak rády.

      Vymazat
    4. Taky to peču před adventem. Budu to muset nějak vykoumat jak na to a najít ten zádrhel :-). Samo Kačka to sní, i když to křoupe :-)). Děkuji.

      Vymazat
  3. Perníčky krásné!!!a jak je možné, že Anička už umí psát :-) to napsala úplně sama? Jestli jo, tak nevím, co v té škole bude holka dělat :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, nepsala to sama. Jednoduchý slova napíše, ale spíš si chodí pro radu, buď jí to hláskuju nebo to chce předepsat, takže v klidu :-). Když jsem ji ale dneska slyšela odčítat a násobit, trochu mě to taky napadlo. Ale sama chce, tak ať si dělá, co potřebuje. Ode mě to nemá ;-).

      Vymazat
  4. Já letos nic nestíhám, i ten kalendář mají děti kupovaný...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to byl můj vrchol, těsto jsem dělala v noci a po práci holky pekly. Upeču ještě dva druhy a končím :-).

      Vymazat