úterý 6. listopadu 2012



Říká se: Až se tě zima zeptá, cos dělal v létě, co odpovíš?
Tak jsem minulý týden pracovala na tom, abych měla co odpovědět :-) a tvořila zimní zásoby.
Hruškové přesnídávky pro Anduli,  zásoby pečeného čaje a taky převratnou novinku, která se u nás okamžitě zabydlela: hroznový džem. 
Původně jsem na netu plánovala, kam vyrazíme okoštovat Svatomartinské.
Když jsem pak na stránkách jednoho vinařství viděla, že je u nich možné ochutnat palačinky s hroznovým džemem, moje chuťový buňky se okamžitě postavily do pozoru :-).
A fakt chutná přesně tak, jak jsem si ho představovala = skvěle.
Postupovala jsem úplně stejně jako u jahodového džemu, který dělám v létě, takže jsem použila Gelfix Super 3:1. 
Vyhovuje mi, že výsledný džem má větší podíl ovoce (pokud znáte ještě lepší způsob, jak zvýšit podíl ovoce a snížit podíl cukru, ale aby džem držel, sem s ním...) 
Důležitý je ten poměr v názvu 3:1, protože Gelfix existuje ještě v poměrech 2:1 a 1:1 a to už můžete použít rovnou samotný cukr.
Ačkoli na moravskou révu nedám dopustit, byla jsem nevěrná a hrozny jsem koupila z dovozu bílé, středně zralé s velkými bobulemi a menším množstvím pecek. Nechtělo se mi pasírovat :-).
Nejzdlouhavější je rozloupnutí každé bobule a vyndání pecek, ale pak už to jede (chtěla jsem jemnější konzistenci, tak jsem mixovala).
Nejdřív se mi zdálo, že džem tuhne podezřele pomalu, ale jakmile úplně vychladne, drží opravdu krásně.
Zase se ukázalo, že réva je prostě boží :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat