úterý 1. srpna 2023

Pečený květák s cizrnou a brambůrky na hummusu

Brambory moc nesmíme, ale těm novým se nedá odolat, a tak jsem tohle jídlo už párkrát dělala.
Malý přepůlený vydrhnutý brambory, cizrna (vařená nebo z konzervy), růžičky květáku.
Poprášit moukou, ochutit oblíbeným kořením (dala jsem cibulovou sůl, sušený česnek, sůl, pepř a trochu kari) a polít olejem.
Zamíchat, vysypat na plech vystlaný papírem a dokřupava upéct (nejlépe na horkovzduch). Podávat na hummusu (může být trochu řidší) politý trochou oliváče. (na foto chybí koriandr, ale i tak je to slast.)

Recept na hummus TADY, tady stačí k servírování jen samotný bez polévání majdou :-).

Příště zkusím využít bílé fazole, ať je to víc košér :-).

10 komentářů:

  1. Ó, foto jak od profesionální foodstylistky! Jinak já bych bez brambor žila těžko, ty nové vařené ve slupce mlsám místo chipsů 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nj, musim čtenářům vynahradit uplynulá traumata :-)... (né, vážně: víš proč všechny fotky fotím jako půltalíř? Protože to málokdy nandám tak, že by byl publikovatelný celý talíř... :-) už je to skoro moje poznávací znamení :-) ). Nový brambory omezujem, nejíme je až koncem zimy, myslím, že nejhorší jsou starý, naklíčený, zelený... na loupačku milujem, jen já se teď zase snažim omezovat maso, tak potřebuju jídlo, který zasytí a to hummus plní skvěle...

      Vymazat
  2. Chi, nielen zemiaky, ani cizrnu, ani karfiol....je to veľmi, veľmi tažké pre mňa!
    Ináč, páči sa mi recept: rozvarený karfiol roztlačiť na pečiaci papier ako ,,cesto,, a obložiť navrch ako pizzu, u mňa slaninka, feta syr, kvalitný olej, môže byť, aj nízkosacharidová zelenina a upiecť:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To zní skvěle, díky za tip! ♥ Upravím si, těším se.

      Vymazat
  3. Tenhle recept zní skvěle! A fotka parádní ;)

    OdpovědětVymazat
  4. To musím zařadit do môjho jedálničku. :-p
    Prosím ťa, ten květák dávaš surový, alebo predvarený?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevšimla som si, že nie som prihlásená - tu Letitia.

      Vymazat
    2. Leti, květák dávám syrový, ony i ty brambory docela trvají, tak to tak společně vyjde akorát ;). Mám radost, pěkný dny! K

      Vymazat