sobota 10. prosince 2022

Vyšlo to! Kukroví šugrfrí, lepekfrí

Nemám ráda náhražky a ani kompromisy - radši žádné cukroví než "zdravé" nedobré.
Tohle byl hokus pokus na víkend a jsou dobré prostě jen tak přirozeně, tak všichni nakonec chtějí dvojitou várku i na Vánoce.

MRKVOVÉ ŠÁTEČKY

Těsto:
200 g změklého nastrouhaného másla nebo Alsany
300 g najemno nastrouhané mrkve (ty moje šátečky mají zvláštní barvu, protože jsem použila různobarevnou mrkev)
320 g pohankové hladké mouky
špetka soli

+ mouka na podsypání (používám žitnou chlebovou, protože je jemná jako hladká a žitný lepek nám neva, ale pokud jste úplně bezlepkoví, podsypte pohankovou)

+ povidla (nebo jiná náplň, myslím, že budou dobré i naslano)

Ze surovin vypracuju těsto a hnětu ho, až je hladké.
Těsto za podsypávání vyválím na tenkou placku a hrnkem vykrajuju kolečka.
Doprostřed dám pěknou lžičku povidel (Aničce hrušková - Odvařená hruška, jsou krásně hustá a měla jsem i zbytek švestkových, ta jsou výborná a ostřejší, ale pokud jsou moc řídká, můžou z šátečků vytéct).
Když jsem tyhle šátečky dělala ze špaldové mouky, vytékaly víc, tato pohanková verze je pevnější.


Kolečka přehnu napůl a můžu je utěsnit vidličkou, mám na to ale šikovné plastové udělátko, se kterým to jde raz dva.
Šátečky upeču na 180 °C dozlatova.

Mňam.

4 komentáře:

  1. To je krása! Já jsem si vždycky myslela, že tyhle cukrfrí a lepekfrí recepty nevyužiju, ovšem zdá se, že s posledním těhotenstvím si dám těhotenskou cukrovku, takže pojedu pěkně na dietce, tak třeba takové šátečky bych snad mohla. Povidla mám vlastní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, já taky, a taky radši žádné kukroví než ošizené nebo nedobré. Tohle je ale takové přirozeně dobré, i když zdravé.

      Vymazat
  2. Katorku, mně děsně praskaly.. co jsem udělala asi špatně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bětu, to netuším, jediný, proč mi to nevyšlo potom, byl druh povidel. Všechna kromě těch hruškových tuhých byla řídká a vytékala nebo jinak působila praskání. Těsto cajk, jen mrkev musí být najemno, jinak mě nic nenapadá...?

      Vymazat