pátek 9. prosince 2022

Slaný jahelný koláč

 
 
Foto hrůza, ale koláč je moc dobrý (podobně jako u pohankových placiček záleží na dochucení), je to jen update koláče, který jsem dřív dělala z kuskusu .

Dortovou formu jsem vyložila pečicím papírem a vymastila, uvařila jsem jáhly na základ (malý hrnek jahel uvařený ve dvojnásobku osolené vody se sušeným česnekem a sušenou paprikou).
Můžete využít i zbytek jahel z jiného jídla.
Do částečně vychladlých jahel jsem zamíchala malé vajíčko (případně můžeme ještě dochutit) a rozetřela na dno dortové formy, myslím ale, že by to šlo klidně i bez vajíčka.
 
Na kousku másla jsem v pánvi podusila jarní cibulku a menší brokolici pokrájenou na malé kousky, po chvíli vmíchala nastrouhanou mrkev
Ochutila jsem solí, čerstvě mletým pepřem, mletým kmínem a zase (jak jinak) sušeným česnekem a paprikou
Dušenou zeleninu můžeme nechat už takto (když se vypaří voda) nebo můžeme zahustit trochou hrašky s vodou a udělat hustou omáčku. 
Dušenou zeleninu jsem rozprostřela i se sosem na vrstvu jahel a pekla na 180 °C, doba pečení závisí na množství a výšce dortu.
Když vše začalo zlátnout, pokladla jsem dort krájeným ovčím sýrem (měla jsem zrovna čerstvý, ale výborný bude i strouhaný Držovický pastýř nebo sýr parmezánového typu) a nechala ještě zapéct na horkovzduch.
Dort je dobré před krájením nechat trochu zchladnout, studený se krájí nejlíp (já to, jak vidno, nevydržela:-) ).

Žádné komentáře:

Okomentovat