sobota 30. ledna 2021

Koka


Poslední zachráněný chudinky :-). Pekly holky.

Baví mě, když učí školní děti mě i sebe navzájem - stálicí doma je už nějakou dobu třeba tahle zmrzka.
Protože jsme ve škole psali růčo popis nedávno, nechtěla jsem robátka znovu opruzovat popisem pracovního postupu písemně a nechala jsem formu volnou.
Pocit uspokojení z povedené práce přijde, když na konci zhlédnutého videa spolužáka děti řeknou: "Vau, to musím zkusit".
Já si to řekla u těchhle koka sušenek, který jsme od tý doby s holkama pekly už několikrát.
Je to sice taková plnotučná prasárnička, ale co, před masopustem se to ještě zvládne :-).
Základní recept, se kterým jsem různě experimentovala, ubírala cukr atd. a vždy vyšlo:

KOKA SUŠENKY - množství na 1 plech, ale dělám rovnou dvojnásobnou dávku

150 g hladké mouky (dala jsem špaldovou Pernerku, další meta je bezlepková varianta)
2 lžičky prdopeče
100 g cukru
20 g kakaa
30 g strouhaného kokosu
40 g strouhané hořké čokolády
50 g změklého másla
80 ml kokosového oleje (lze prý nahradit řepkovým, ale nezkoušela jsem to)

Vypracovat těsto, nechat chvilku odpočinout (ale ne moc dlouho), z něj tvořit kuličky a sázet na pečicí papír. Stlačit razítkem na sušenky nebo vidličkou a upéct ve vyhřáté troubě (10 minut na 180 stupňů - tlustší sušenky déle).

 

 P.S. O prvním papíře Emouše i první inspekci TADY.

5 komentářů:

  1. Teda o prvni inspekci (ve skole?) bych si rada pocetla. 😉Zrovna jsem v pátek dohanela vykazy, podpurky a tridnice (i za lonsky rok!!!) me teprve ceka. 😁Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda pošlu pozvánku... Všichni říkali, že to bude zaměřené na IT, ale byla to úplně normální kompletní inspekce s rozborem hodiny na součástky :). Alespoň v mém případě, ostatní prý jen vyplňovali dotazník, jinak vše ok. Jsem ráda, že jsem dala na zadní pocit a připravila se :). No teď jsem to tu celé popsala stejne, ale tu pozvánku ráda můžu poslat i tak.

      Vymazat
  2. Tak to budu ráda :) Jak se to dělá? J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pošle se na mail :-). Je k tomu potřeba mít jakýkoli účet na googlu a pak, když je člověk přes ten účet přihlášen, se kdykoli dostane na www.katorovo2.blogspot.cz ...

      Vymazat
  3. Diky :) jana.aboulaiche@gmail.com

    OdpovědětVymazat