úterý 3. března 2020

Brokolice - zdraví více :-).


To takhle kolegyně potřebovala doplnit stav dětí, aby mohla otevřít kroužek a já souhlasila - teď supluje moje mateřský povinnosti a Anka chodí šít, tvořit a vařit.
Když přinesla ušmudlanej a pomačkanej vzorek tohohle salátu, byla jsem dost skeptická k jeho konzumaci, protože si umím dost dobře představit, jak asi vznikl :-).
Když se na mě ale Lukor výhružně podíval, překonala jsem se a ochutnala. 
Nadšená Anna cestou ze školy přesvědčila otce k okamžitému nákupu surovin a tak hnedle vyrobila salát znova pro všechny, dokud si ho pamatovala (a s jakýms takýms hygienickým dohledem :-) ).
Od té doby jsme ho udělali v mnoha variacích - některé lze totiž stihnout i do 10 minut a hlavně: 
je silně návykový. 
Čemuž jsem nechtěla věřit, ale je to pravda, stejně jako to, že se po něm utlučou zarytí odpůrci zeleniny (potvrzeno Emou).

NÁVYKOVÝ BROKOLICOVÝ SALÁT

Začnu tím, že na suché pánvi opražím dokřupava 15 dkg minikostiček anglické slaniny/pidikostiček marinovaného tofu s tamari omáčkou na kapce olivového oleje společně s osolenými slunečnicovými semínky (protože musí vše vychladnout) - množství semen podle chuti, my dáváme hodně :-). 
Zkoušela jsem také se zbytkem pečeného masa + balíčkem hotových pražených slunečnicových semínek (prodávají v Lidlu), takže tuhle fázi lze dost urychlit.

1 hlávku brokolice rozeberu a nastrouhám (nejsem bionácek, ale když ji tepelně neupravuju, kupuju radši bio, jo a používám sekáček - za pár vteřin je hotovo).
Přidám najemno pokrájenou malou červenou cibuli a dvě lžíce posekaných rozinek (nevynechávat!) :-). 
Sůl, pepř, spojit majonézou/sojanézou a/nebo kapkou dobrého oleje.
Hotovo dvacet, užijte si slast :-).

2 komentáře: