neděle 22. března 2020

Vyklíčí či nevyklíčí? aneb Velkopěstírna v době Matrixu









Začalo to u příspěvku s celožitným chlebem, pod který se ozvala Kačenka s odkazem na recept, který jsem dlouho měla v záloze. 
U něj byla tak sexy fotka chleba s máslem a klíčky, že jsem se dala hned do díla.
Dělala jsem vždy takovou tu klasiku - mungo a řeřicha na vatě. 
Ale ta při odstříhávání nechávala zbytečnej a nevzhlednej odpad, zaschlou vatu na talíři a já chtěla takový ty dlouhý klíčky, co se na ně srdce směje...
Takže jsem se rozhodla zakoupit pořádný vybavení. 
Funkční, ale aspoň trochu hezký, protože jsem nechtěla dyzajnový klíčící misky za tisíce, ale ani levnější plastové nevzhledné továrny na život.
Takže jsem nejdřív koupila pár klíčících sítek a umístila je do misky, ale z nich ty semínka padaly a vyplavovaly se při navlhčování ... 
až jsem na lovu v domácích potřebách objevila přesně to, co jsem potřebovala - nerezový síto na mouku, který krásně sedí na bílým hlubokým talíři s vodou a činí kompromis mezi funkčností a přijatelným vzhledem :-).
No a semena jsem nakoupila online ve velkých baleních v biokvalitě, protože jíme rostlinky celé a jíme jich hodně.
Nejdřív řeřichu, hořčici, alfu a ředkvičku, pak znova ředkvičku a hlavně koriandr.
Ten mám hrozně ráda a Lukorovi dělá dobře na slinivku, jenže mi vždycky v květináči brzy zhyne. 
Klíčí déle, ale funguje to! 

9 komentářů:

  1. Kačí, to je nádhera jak se ti talíře zelenají! Já také miluji klíčky, na domácím žitném chlébu
    je to mňamka😊Udělala jsem si otvor v plastovém víčku a vystříhla sítko v zavařovačce, ale je fakt, že je to velká nouzovka.Zkoušela jsem zatím klíčit mungo a ředkvičky. Díky tedy za tvůj tip, jen teď budu muset počkat až otevřou domácí potřeby😉Já už týden částečně chodím do práce a šiji stále dokola roušky😷Opatrujte se u Vás!

    OdpovědětVymazat
  2. Modří nevědí....je tam oslí můstek na Trhák - v názvu????
    Co si budeme povídat, chceme jíst i očima, a domácí chleba s červenobílýma ředkvičkama a řeřichou, no to je barevná symfonie...a žluťoučká domácí vejce...

    Všem pevné nervy a dobrou náladu...
    Magda
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdičko, to bohužel nebylo plánované... původně jsem totiž v názvu citovala Nohavicu :-)
      http://www.nohavica.cz/cz/tvorba/texty/kdyz_byl_pepa.htm
      Díky za mail a opatrujte se!

      Vymazat
    2. Jo no jo, mě to naopak připomělo scénku s hasičeme "škrtne neškrtne škrtne neškrtne" nebo tak nějak.
      Jarka jsem si bohužel nějak od jisté doby nedokázala pustit...nedokázala...
      Ale to teď řešit nebudeme.
      Tak hlavně, není nutno.....není nutno...
      Magda

      Vymazat
    3. Taky mi to od jisté doby zhořklo... ale tohle je vzpomínka na moje dětství, kdy jsme si to pouštěli s bráchama každej den...

      Vymazat
    4. Tak jen pro to, že nemám ráda brouka v hlavě, scénka z Trháku je Vystřelí nevystřelí vystřelí nevystřelí... nesmí nám vzít jen práci ale hlavně SMYSL PRO HUMOR...
      mAGDA

      Vymazat
  3. Krásný to máte:) Nám to vůbec nejde, ani ta řeřicha na vatě, nevím, kde děláme chybu, ale vždycky už už si říkáme, že druhý den bude k jídlu a druhý den je po ní, totál uvadlá:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě mrzí, netuším, čím to... řeřicha mi na vatě kdysi vadla, když bylo málo vody... stačilo zalít a za pár hodin byla zase ready. To se sítem odpadá. Jinak nevím, posílala jsem semínka i školním dětem a všichni poslali foto, že se zadařilo, i na vatě... tak že by to bylo semeny?

      Vymazat