pátek 6. května 2016

PIERRE FRESH BISTRO - konečně!


Zdroj: https://www.facebook.com/fresh.bistro.pardubice/?fref=ts

Už jste tam byli?
Na tohle v březnu otevřené bistro na pardubické třídě Míru jsem měla spadeno už dlouho, ale zadařilo se až dnes.
Sluníčko nás vytáhlo ven s tím, že se místo oběda zastavíme na něco malýho venku (tajně jsem pomýšlela právě na Pierra, ale netroufala jsem si odhadnout, v jaké kondici děti budou, aby to nebyl opruz pro všechny častněné).
Doteď jsme se chodili stylem "naněcomalýho" bezvýčitkově občerstvovat do Špaldy.
Nebo jsem brala jídlo s sebou - od té doby, co jíme jinak, už si totiž dvakrát rozmýšlím, kam ne/zajít.
Dlouho jsem záviděla Olomouci Bistrou krávu a teď už nemusím ;-)!
Odteď už totiž můžu děti vydírat odměnou v podobě zastávky na dobroty v PIERRE FRESH BISTRU .

Po dlouhým tour de město jsem do poslední chvíle váhala, zda tam vůbec s uondanýma hladovýma dětma vejít (sama!) a nevychutnat si návštěvu raději jindy, ale nakonec jsem to riskla.
Dobře jsem udělala.
Dlabaly, ani nemukly, naštěstí (a to mají zrovna vybíravé období).
Opravdu mě překvapila pestrost a lákavost nabídky (na všechno se doslova sbíhaly sliny), kdy si z menu vyberou mlsouni snad se všemi druhy přesvědčení (vegetariáni, vegani, raw žrouti) i stravovacích omezení, hlavně bezlepkáři nebo bezlaktózáci jako my.
Nechtěla jsem na sebe upozorňovat focením, zároveň jsem nechtěla publikovat jen stažené fotky, tak jen takhle:


(ta máta nebyla původně tak ožužlaná, jen si s ní pohrály děti, pozn.aut.:-) )


Moc dlouho jsme nevybírali, objednali jsme si náhodně od různých jídel kousek a ochutnávali:
Kukuřičný krém s popcornem (vegan) - snědla nakonec celý Anna. Jak jsem měla možnost ochutnat, byl výborný.
Chilli sin carne s tofu a žampiony v ovesno - špaldové tortille (vegan) - jsem si objednala pro sebe, ale půlku mi doslova sežrala Ema, protože křupavý wrap byl prostě skvělý! Úplně "moje" masové chilli, jen bez masa (tofu by podle mě masožrout nepoznal, jak bylo skvěle dochucené, chilli akorát pikantní, s čerstvou zeleninou).
K tomu dva druhy úžasných dortů -  čokoládový (myslím, že bezlepkový a bezlaktózový) s jakousi ovocnou dření a mrkvový (ten byl snad dokonce raw?).
Přesné názvy si už bohužel nepamatuju, protože jsem nechtěla nechávat děti u stolu samotné a dávat jim záminku k otravě ostatních hostí :-).
Vím jen, že jsem se opravdu dlouho venku skvěle nenajedla tak, aby mi současně bylo po jídle tak dobře a taky jsem dlouho v Pardubicích neviděla podnik, kde by myšlenka, forma i provedení bylo tak v rovnováze. 
Věřím, že to tak vydrží.

Příště si všechno mnohem líp prohlídnu, protože opravdu na všechny druhy občerstvení ve vitrínkách se srdce jen smálo.
Dorty (všechny bez laktózy), cookies, chia pudinky a pyré, lákavě obložené celozrnné chlebíčky s rozmanitými pomazánkami, sendviče, wrapy, burgery... přesně takový podnik bych si přála, až dostanu jednou ve škole chuť ždímat dětem na hlavu houbu :-).
Nabídku doplňují kromě běžného nealko sortimentu domácí limonády, alko/nealko/mléčné koktejly, čerstvě lisované šťávy a smoothies, rozlévaná vína a lahvová Plznička nebo Birell.
Kávu Lavazza nabízí jak v klasických úpravách, tak s rostlinnými mléky - to mi v Pardubicích docela zásadně chybělo.
Poměr cena - výkon mi také připadá přiměřený.
No a kromě toho všeho mají opravdu krásný interiér, milou obsluhu a šikovného grafika.
Myslím, že kdo chce zkusit něco jiného nebo se rovnou vrhnout do nějaké zásadnější změny stravy, nemá už otevřenější a chutnější cestu.

Bistro (mají i zahrádku) má jedinou nevýhodu: mám pocit, že neumím moc dobře vařit ;-).
Prosím recepty, kurzy! ;-) Každopádně čerpám inspiraci i na doma.
Prostírání a styl nádobí ještě dolaďují, takže do toho se obouvat nebudu, jen bych se s dovolením přimluvila za obyčejný porcelán místo jednorázových (byť kompostovatelných) misek nebo rendlíků na polévku z teflonu (?).
Za mě zkrátka deset z deseti a až pojedete přes Pardubice, určitě se zastavte!
Od pondělí do čtvrtka mají otevřeno od 7.30 do 22.00, v pátek od 7.30 do 23.00, o víkendu otevírají v 11.00 a zavírají v sobotu ve 23.00, v neděli pak ve 20.00.

Pěkný víkend!

P.S. A ne, že tam o víkendu všichni půjdete, chcem tam vytáhnout i Lukora ;-).

2 komentáře: