pondělí 26. října 2015

Tatarák z hlívy ústřičné


Měli jsme moc rádi klasickej tatarák, jen ... v poslední době se mi nějak příčí jíst syrové maso (ne kvůli chuti, ale při představě, co všechno spolu s ním do sebe dostanu).
Už dřív jsem experimentovala s "nosnou hmotou" a místo masa dělala tatarák z cuket a lilků (grilovaných i syrových) nebo třeba z nastrouhaných vařených brambor.
Z grilovaných lilků a z vařených brambor nám chutnal nejvíc, teď ale pořadím výrazně zamíchal tatarák z hlívy, který vede jak co do chuti, tak co do vhodnosti složení, protože brambory ani lilek nejsou zrovna zdravotní hitparáda.
Příprava je jednoduchá. 
Na rozehřátém plátku másla nechám zesklovatět na kostičky nakrájenou větší cibuli a přidám asi 500 g drobně pokrájené hlívy.
Nesolím, aby houby nepustily všechnu vodu a dusím do měkka, asi 10 minut.
Nechám vychladnout a v menší misce pak hlívu i s cibulkou rozmixuju tyčovým mixérem dohladka.
No a pak už ochucuje každý podle vlastní chuti.
Já přidávám nadrobno pokrájenou malou cibuli, olivový olej místo žloutku, trošku tamari omáčky (můžete použít i jinou sojovku), lžičku domácí hořčice a lžíci domácího kečupu (dietní štítek přidávám proto, že tatarák jde ochutit i bez hořčice a kečupu a samozřejmě se ani tak nejí každý den), z koření pak čerstvě mletou sůl a pepř, sladkou papriku, mletý kmín, sušený česnek a špetku chilli.
Šlehám vidličkou do té doby, než se všechny chutě propojí a přidávám/ubírám suroviny.
K tomu samozřejmě topinky.
Ať už ty klasické smažené na oleji nebo ty pečené v troubě, jak to dělám poslední dobou - krajíčky chleba potřu slaboučkou vrstvou másla a upeču v troubě (během pečení je obrátím).

10 komentářů:

  1. Vypadá lákavě. Někdy zkusím.

    OdpovědětVymazat
  2. Zítra se chystáme ochutnat :) Díky za inspiraci, Zdeni :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Díky za recept, včera jsem tataráček udělala. Je skvělý!

    OdpovědětVymazat
  4. Dělala jsem dnes na večeři a mňam mňam mňam teda! Rozhodně řadíme do repertoáru.

    OdpovědětVymazat
  5. Výborný recept...podobný robievam už celé roky, je to pochúťka, lepšia ako z mäsa a chuti na topeničkách...

    OdpovědětVymazat
  6. Trochu jsem se toho bála, ale je luxusní. Místo sušeného česneku jsem dala čerstvý. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Těší mě, taky jsem se bála, co děti na houby, ale je to jediný způsob, jak je do nich dostat :-).

      Vymazat