čtvrtek 25. září 2014




Takhle vypadá opravený lázeňský pavilon Eliška v lázních Velké Losiny.
Podobně hezký jsou i ostatní pavilony.
Investicéé, eurodotacéé ... :-)
Dokonce se tu staví na místě bývalého termálního koupališťátka TERMÁÁÁLY Velké Losiny.

... no a (přesto, že ve svý době taky nebyl nějak extra v kondici) takhle vypadá pavilon Božena, kde jsem se "rekreovala" bezmála před patnácti lety.




zepředu

zezadu

chtěla jsem se mrknout dovnitř, ale matička odmítla dále spolupracovat a jistit mě zvenčí:-)...

zvednuté a vytrhané parkety v tělocvičně

Pořád mi připadalo, že se ty absolvovaný lázně neodehrály tak dávno, pořád si připadám jako postpubertál :-).
Tahle budova mi připomněla, kolik že mi vlastně je.

9 komentářů:

  1. Kačí, jsem líná překliknout na strejdu Googla a tetu Wiki, na co byly lázně specializované? Já byla v 18i v Klimkovicích, zážitek...no to byly historky:-))) Jen napovím, ještě fungovali zdrav.bratři a 99% procedůr bylo na Evu:-)))))
    Ač zemská přitažlivost v horních partiích ještě nefungovala, červená jsem byla až na prdýlce:-)))))) Ale uměla jsem vymýšlet fégle, jak na ně vyzrát:_))
    MILUJU, MÁM SLABOST pro stará vlaková nádraží, pro staré budovy....a tady jsi mě dostala také....a myslím ,že v pohádkovém filmu Modrý tygr s mou milou Bárou Hrzánovou byly scény ze starých lázní...
    To má kouzlo....miluju....a docela se mi i líbí záběry ze starých opuštěných sanatorií (ale to asi slabost pro hororové příběhy - ale ty s dějem, nemyslím ty júesejdvěhodinyokrviavnitřnostech a děj na prd).
    Ale asi i proto, že některé ty rádoby záchrany a rekonstrukce totálně zabijí kouzlo a atmosféru starých budov....VÍŠ KDY JÁ VNITŘNĚ BREČÍM? Když někdo opravuje starý krásný dům a ZAČNE OKNY SE ZLATÝMI PROUŽKY!!!!!!!!!!

    Na Tvých fotkách ta velká okna na poslední fotce jsou super..........
    Kolik objektů by mohly být klubovny pro děcka, byty.................ach jo, no nic, musím běžet pro díťátko, jinak bych psala slohy,
    pa Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já byla v lázních jednou a stačilo :-). Losiny jsou specializované na kožní a respirační nemoci (ekzémy, astma, alergie...).
      Strašně se mi líbí styl, jakým píšeš ;-).
      Nedovedu říct, jak to na mě působilo. Fakt divnej pocit. Jako kdybych se vrátila zpátky v čase. A i když to tam vypadá hrozně, na jednu stranu jsem byla ráda, že jsem to našla v původnim stavu. Fakt bych vlezla dovnitř, mě opuštěný budovy taky fascinujou a horory jsem měla před těhotenstvíma taky ráda :-). No a vlakový nádraží jsem tam ani nepoznala, když jsem tam tenkrát přijela, byla to cesta jak do koncentráku (blbý přirovnání, ale jo), měla jsem chuť se na tom konci světa otočit a jet zpátky dom. Teď taková budovička z cukrkandlu, nový nástupiště...
      Se zlatými proužky jsi to vystihla... co jsem viděla ostatní rekonstrukce v lázních, byly povedené, že nebily do očí.
      No fakt nevím jak to napsat, strašně divnej pocit to byl.

      Vymazat
    2. Pošlu Ti odkaz na Lucii, na jejím blogu jsem našla reportáž o tom, jak šikovní úžasní, no prostě lidi s nápadama využili nádražní budovu...no nirvána...tam bych poslala i výplatu:-))

      Dítě mi sedí na wc s knížkou, takže mám tak půhodiny času:-)))) a musím Ti naosat jednu fáááákt retro vzpomínku.
      Bylo nebylo...........no dávno, už mi není 20 let...už mi není ani 25:-))))
      a vycházel časopis Dikobraz (škoda že nevím cenu).
      A já, která milovala horory, která bydlela v bytě, kde bylo WC na konci chodby a já radši trpěla v křečích, než abych tam došla....má myš se jmenovala Carrie (modří vědí?)...PROSTĚ, JSEM SE UMĚLA BÁT. ANO, UMĚLA. I KDYŽ JSEM VIDĚLA, ŽE ZA DVEŘMI ČÍHÁ VRAH, LEKLA JSEM SE STEJNĚ JAKO OBĚŤ - OPAKUJI, UMĚLA!!! JSEM SE BÁT....
      A zpět k Dikobrazu a návaznosti, proč to píšu. Kdysi tam otiskli kreslený vtip.

      Samotná ženská v noční košili.
      Velký dům.
      Je noc.
      Vyděšený pohled.
      V rukou svícen se zapálenou svíčkou.
      U ní bublina:"JE TU NĚKDO?!!!!!!!!!!!!"
      (a kolem dí dokreslený znuděný filmový štáb, lidi žerou bagety a koukají na hodinky, kdy to skončí a půjdou domů)

      OD TÉ DOBY, JÁ SI NEVYCHUTNÁM HOROR BO TAM VIDÍM TEN ZNUDĚNÝ FILMOVÝ ŠTÁB. nelžu.
      Magda

      Vymazat
    3. Jestli myslíš u Lu.cie na blogu, tak to jsem viděla, super :-).
      Já viděla poslední horor v těhotenství s Andulí (Paranormal activity, kravina, ale stačila, nějak jsem vyměkla). No tak teď už se fakt bát nebudu ničeho :-). A modří vědí :-).

      Vymazat
    4. JÁ MODRÉ MILUJU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      kAŠLU NA TO, KOLIK MI JE.
      kAŠLU NA TO, ŽE JSEM MATKA.
      KAŠLU NA TO, JÁ TEN VTIP MILUJU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Ale, přece jen, ano, teď si budu protiřečit, tím věkem a tím mateřstvím - jsem vyměkla i já v té odvaze.
      Když jsem se rozhodovala, jaké trikosi vyrobím, aby ho neměla půlka města, radši jsem si vystříhala šablony na písmena a sklízela jako fááááákt úspěchy v triku s nápisem ZAHRÁDKÁŘI KERSKO... (no další nápad byla slavná soutěžní GEOMETRICKÁ otázka a výkřik MODŘÍ VĚDÍ:-)))), ale na to jsem si netroufla:-)) )

      Kačí, děkuji, dneska jsi mi úžasně zvedla náladu:-)) Magda

      Vymazat
    5. Teď nevím, jestli jsme se shodly, jestli víš hlášku, kdo byla carrie, nebo znáš hlášku "Modří vědí"...ale to je úplně jedno!!! Země se bude točit dál a u Tebe bude jeden z nejmilejších blogů:-))
      Jinak k tomu dnešnímu vzpomínání a cestování do minulosti...jak padne slovo koleje, víš co mi naskočí?
      LIDSKOST odvaha skromnost...stovky příběhů, díky kterým se tvořily další příběhy děti vnoučata....SIR NICHOLAS WINTON....x-krát se mi vybaví scéna z dokumentu, kde máma v slzách dává dcerku do vlaku aby odjela a přežila, pak ji stahuje zpět do své náruče, zase dává do vlaku.....
      Nebo pořad, kde Sira pozvou do studia pod záminkou povídání o knize a po větě:"Je tu někdo, komu tento pán zachránil život?" (tak nějak), se zvedne paní sedící vedle něj...a postupně se zvedají další a další...celé studio vstane a tleská!!!!!!!!!!!!
      Dokumenty o Lidicích...vidíš, co naskočí jen při slově "koleje?"
      Hezký večer Tobě, muži i princeznám:-)
      Magda

      Vymazat
    6. Myslíš Carrie od Kinga? A nevím jestli chápu dobře "Modří vědí", ale teď jsem nedávno viděla na Déčku retro soutěž Hip Hap Hop a tam to říkají pořád :-) :-) :-) (ale to asi nebude vončo, viď...)...
      Winton borec největší, no co k tomu dodat... taky mě to dojímá.
      Hezký večer i všem u vás, nebo spíš dobrú noc ;-)... a dík.

      Vymazat
    7. (...ASI jsem opět usnula u malého...no co, brzy přijde den, kdy mi i on řekne, že už nemůžu...:-))

      Carrie - bod!!!!!!!!!!!!!!!!!
      A "modří vědí" - také!!!!!!!!!!!!!!!
      Proklikala jsem se k jednomu odkazu, ale to není ono - v originále je obrázek takový, že kluci z modrého družstva při zjištění, co je na tabuli, jsou jako v tranzu:-))
      http://www.tyden.cz/rubriky/media/tisk/sorry-slavi-dvacetiny-a-neni-to-pr-de-l_228949.html
      pa a doboru noc - dobré ráno, Magda

      Vymazat
    8. Káťo, já se omlouvám, kam to sklouzlo od architektury:-))
      Ale mě se hrozně líbí, jak se nějaká věta tak proslaví, že ji lidi používají i v běžném povídání.
      A jak je nás někde víc, parta - a o něčem debatujeme se stejně zasvěcenými..vždycky někde pronese:"Hmmm, modří vědí":-))
      DÍKY ZA INFO, ŽE TO JE NA DÉČKU, NEVÍŠ KDY? Na Déčko totiž koukám hrozně ráda.
      Hezký den, M.

      Vymazat