středa 15. května 2024

Fakt jen tohle?

je nejčastější otázka na složení tohohle salátu, kterej dělám jako přílohu snad úplně ke všemu - k obědům, na grilovačky i na setkání  - už roky (spíš desetiletí).
Jen kousky ledovýho salátu, proužky mrkve naškrábané škrabkou, pidikousky jarní cibulky, sůl + čerstvě mletý pepř a lžíce majonézy: ta společně s kapkama vody z umytýho salátu udělá tu správnou emulzi.
Z kupovaných ale jedině Poličanka - ostatní majonézy mají moc výraznou chuť dosladka nebo dokysela.
Ale i bez majonézy politej oliváčem je moc dobrej.

Občas obměním tak, že přidám na tenká půlkolečka nakrájenou okurku nebo hrst rukoly, ale to spíš pro sebe, protože ho jím fakt často a pořád mi chutná.
Stejnej salát měli v La Mure, jen jiný druh listového salátu a s malým přídavkem hořčice.

Většinou po prozrazení, že je to takhle jednoduchý a tajemství tkví v méně je více, lidi řeknou: jo tak, já jsem ho zkoušel/a udělat a přidal/a jsem tam ještě papriku/zálivku/koření.

Tak nevylepšovat :-)... 

******************************

A protože mi dochází inspirace, co pořád vařit zvláště v bezmasých dnech a potřebuju na léto svůj repertoár rozšířit i o sytější obědový saláty (komplet se sacharidy, bílkovinami, semínky a ořechy),  zlákala mě reklama způsobující Pavlovův reflex na (nejen) salátové zálivky Fermato. 

A i když s nimi samozřejmě jako s nikým jiným nemám žádnou spolupráci, nemůžu jinak, než zálivky doporučit, neb jsou prostě skvostné a přesně jak slibují, návykové. A hlavně fermentované!
Na první lžíci mi chutnala asi nejvíc shiitake, ale těžko hledat vítěze, všechny jsou vyladěné.
Asi budu muset udělat zase nějaký projekt a vykoumat to v domácích podmínkách :-).

P.S. Nechci to zakřiknout, ale vypadá to, že po Aničce, která je od malička zeleninovým závislákem asi i Ema "suchá těstovina" přišla na chuť zelenině :-).

2 komentáře:

  1. Dobrý den, taky jsem dala na tu reklamu, kde pán bagruje obrovské množství salátu a za mě teda musím říct, že za ty peníze to asi nestojí. Ve finále si podobnou zálivku udělám i sama doma za pár minut. Případně vinaigrette a je hotovo. Jasně, obsahuje to třeba vitamíny a minerály, ale já tam tu přidanou hodnotu vidím jen stěží.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale reklama nevydělává jen Fermátu, že :-). Mně ty fermentované zálivky dělají moc dobře na zažívání, ten rozdíl cítím hned oproti salátu bez. Jsem na zeleninu hodně odkázaná a je to pro mě vítané zpestření, i když jíst to pořád ve velkém počtu lidí asi do peněz leze, to jo.

      Vymazat