pátek 26. dubna 2024

Nové pomazánkové stálice

Zkusili jsme a okamžitě zapadly do stálého repertoáru (takže je dělám skoro furt).

HRÁŠKOVÁ

Stačí jen na kousku másla nechat změknout balení mraženého hrášku (v sezoně samozřejmě lze podusit čerstvý), osolit, opepřit, nechat vychladnout.
Pak už jen rozmixovat s oblíbeným pojivem (využiju, co zrovna mám - lžíce zapomenutého žervé, zbytek smetany, majonéza ... při dietě lze naředit i jen rostlinným mlékem a kapkou oleje do požadované hustoty a taky je výborná).

Na svačinu ideál se zeleninou a k večeři chleba opeču a všem vejcomilným přismažím vajíčka (a nemusí to být jen volská oka, ale třeba vajíčka na pánvi nakrájená na pruhy a nadělená na topinky s pomazánkou).

Za inspiraci díky panu Cuketkovi, který třeba jindy místo hráškovky pod vajíčko poklade topinku na pruhy naškrábaným a na másle podušeným chřestem a prostě to funguje.

POMAZÁNKA Z UZENÉHO TOFU

Jak už jsem někde psala, tofu využívám jen občas a když, tak marinované, jednou Lukor ale koupil omylem uzené.
Vzpomněla jsem si, že na spolču z něho někdo dělal pomazánku a popustila uzdu fantazii (no, popravdě moc ne, ochutila jsem ji jako vajíčkovku :-) ).

Takže jsem uzené tofu jen nastrouhala na jemném struhadle, přidala kousek pokrájené jarní cibulky, jednu kyselou okurku, maličko plnotučné hořčice a spojila Poličankou.

Všichni na ni pořád chodili a nemohli se shodnout, jestli to je vajíčková nebo rybičková :-).


 "ŠKVARKOVÁ" BEZ ŠKVARKŮ (z pohanky) 

Zní to strašně zdravě, ale chutná i škvarkožroutům :-).

Hrnek mechanicky loupané pohanky (kroupy) jsem vařila 20 minut ve dvojnásobku vody se solí, pepřem, sušenou paprikou a sušeným česnekem a nechala dojít (voda se téměř vypaří), po vychladnutí jsem nechala vykapat vodu úplně na sítku.
Na oleji jsem osmažila nadrobno pokrájenou cibuli (můžete přidat i nějaký ten pokrájený stroužek česneku).
Pohanku jsem ochutila majoránkou, přidala lžičku plnotučné hořčice, kousek pokrájené jarní cibulky a přidala i osmaženou cibuli. Rozmixovala jsem a do hotové pomazánky nastrouhala ještě dvě malé sterilované okurky.

Žádné komentáře:

Okomentovat