neděle 22. prosince 2019

Sakrajda



Když v říjnu přijela Kačenka (Kacha), přivezla kromě krásný knihy pro holky tyhle nádherný handmade dárky.

Na ořechovku jsme ještě nesáhli a i když mě předvánoční šílenství míjí (děkuju!!!), říkala jsem si, že Kačenčina povidla zaslouží zpracovat nějakým zvláště důstojným způsobem :-). No a když jsem v Herbáři viděla tuhle skvělou podkrkonošskou záležitost, po dlouhý době mě popadla chuť vyzkoušet něco novýho.
Hned jsme tenhle recept adoptovali a udělali z něj tradici - a jakou! 

SAKRAJDA (perníkový závin s povidly a ořechy)

na 2 nohavice (dělala jsem z dvojnásobné dávky a jak jsme se nejen v Neratově poměli!):

300 g hladké mouky (dala jsem špaldovou)
150 g moučkového cukru (dala jsem méně třtinové moučky a dohonila to moukou a u diabetika dobrý)
2 lžíce holandského kakaa
2 lžičky perníkového koření (dala jsem perníkovou směs, co jsme si vykoledovali v domově seniorů, ale kdybych ji neměla, dala bych v hmoždíři drcených 5 hřebíčků + půl lžičky anýzu + lžičku skořice jako do vánočních perníků)
lžička jedlé sody nebo půl balení prášku do pečiva, nejlépe z vinného kamene
2 vejce
2 lžíce medu + 80 g másla (rozehřívám společně ve vodní lázni)
3 lžíce ovesného mléka
1 lžíce rumu

Těsto rozdělím na dvě poloviny a vyválím na pomoučeném vále jako těsto na štrúdl.
Pomažu hustě povidly a posypu sekanými vlašskými ořechy (cca 150 g povidel + 150 g ořechů) a zavinu.
Nohavice pomažu rozšlehaným vejcem a peču na 180°C asi 2o - 25 minut.
Vřele doporučuju!

Žádné komentáře:

Okomentovat