čtvrtek 23. srpna 2018

Prodloužený odpočinek (plus tipy na dva podniky v Podkrkonoší)


... z prodlouženého víkendu týden na chalupě neplánovaně po Marionině (skvělé všehosmyslové) projekci.
K tomu se hodí opožděně Stodolní Tomovýma očima (díky!): 



Nakonec jsem se po dlouhý době fakt vyspala (a já se divila, kam se poděly všechny síly) a prožila pár dní s dětma, jako když jsem byla sama malá.
S procházkou do lomu (lovení úlomků křišťálů a achátů), výletem na koupák a na Pecku, s bojovkou v lese v opuštěným skautským táboře, s ohýnkama i hasičskou soutěží :-).
Vedro tam bylo tak akorát (ale podzim ve vzduchu cítit je i přes to vedro, ne že ne)
A včera jsem obrečela návrat domů (prostě prdlá).


Najdi sedm rozdílů :-)


No a k těm tipům:
Kdo sem už chvíli chodí, ví, že pokud už tu něco doporučuju, tak pouze z vlastního přesvědčení a na vlastní triko, tedy co chci, kdy chci a většinou i bez toho, aby o tom dotyčný věděl.
A to je i dnešní případ.
Naše potravinová jistota, když jsme na chalupě - obchod v nedalekém Studenci.
Kdo jezdíte do/z Krkonoš přes Jilemnici a hledáte solidní zdroj potravin, vřele doporučuji!
Jezdíme sem hlavně pro ryby všeho druhu, mají vlastní sádku a nabízí jak ryby živé, tak chlazené v různých úpravách, uzené, mražené, včetně vynikajících rybích salátů a pomazánek.
Dále pak různé pochoutky na gril (případně i grilování na klíč), Maršovské uzeniny vyrobené tradiční metodou od pana Novotného, čerstvé polévky a bufet.
Uzeniny nejím, ale nechala jsem se zlákat obřím buřtem na košt a netušila jsem, že se něco takového ještě vyrábí.
Vysocký kváskový chleba (i oříškový nebo škvarkový), pečivo ze Studence od pana Hamáčka.
Zase po roce koukám, jak rozšířili sortiment. 
Naprosto vynikající čerstvé kozí žervé a další výrobky z Krkonošské kozí farmy (děti kdysi milovaly Lučinu a z tohohle byly paf).
Přepuštěné máslo, koření od pana Grešíka, regionální pochutiny, piva z lokálních pivovarů a moravská vína na malým, ale lákavým prostoru.
Radost je pozorovat při práci samotnýho pana vedoucího. 
Nikdy nás nenechal dát dýško, vždycky se musel revanšovat nějakou ochutnávkou.
A co je nejvíc, všechno Afree! :-)


No a dlouho jsem nebyla na Pecce, takže mi unikla tahle úžasná a už i vyhlášená kavárnocukrárna.
Široká a lákavá nabídka kávy, zákusků, drobností k jídlu i zmrzliny - my koštli 100% ovocný sorbet bez laktózy i bez cukru (mají v různých příchutích i v laktozové verzi) - paráda!


2 komentáře:

  1. Návrat domů je asi tak smutný, že Vám končí prázdniny... Čekala jsem tipy na krásy přírody :-). Můžu se zeptat, v jakém lomu jste byli? Hana

    OdpovědětVymazat
  2. Kačí,
    my jsme si dovolenou také letos moc užili!
    Jen se nám malinko kvůli mému úplnému vypnutí mozku prodraží.
    Více na blogu ;-)
    Dnes jsme koukala , že na vinařském festivalu na zámku bude hrát Zrní, chystáš se ?
    Jak to vidíš v příštím týdnu ?
    Budeš mít ještě náladu se sejít ?
    Ilona

    OdpovědětVymazat