středa 5. září 2012




Přes prázdniny jsme pořád někde poletovali, tak jsem chleba kupovala. 
Ale už se zase pomalu usazujeme doma a já se zase kromě dalších povinností (angličtina, cvičení...) vracím k pečení.
Recept jsem dostala v zimě od kamarádky spolu se vzorkem a častým pečením přišla na různé vychytávky.
(Tímto děkuji Martině Holubářové a kdybyste někdo potřeboval fajnovou porodní asistentku, kontakt zde .)
Původně jsem to jen zkusila (pečení mě na rozdíl od vaření moc nebere), ale zkusíte jednou a už nic jiného nechcete...:-)
Receptů na chleba je spousta, ale tento je geniálně jednoduchý, můžete ho upéct, i když právě nemáte založený kvásek a nepotřebujete pekárnu ani žádné směsi. A hlavně víte, co jíte. 
Je výborný i samotný!
Za tu dobu jsem recept předala nesčetněkrát. Pokud jsem nechtěně na někoho zapomněla, omlouvám se a tímto to napravuju:
 _________________________________________________________

Na 2 bochníky:
1 kg mouky (hladká pšeničná chlebová, klidně i obyčejná hladká, na celozrnný dejte 3/4 kg hladké a 1/4 celozrnné žitné - víc ne, chleba je pak tvrdý a mazlavý)
2 hrsti namočených ovesných vloček
balení slunečnicových semínek (100g)
sůl (minimálně lžíce), kmín
příchuť: na obrázku je náš nejoblíbenější cibulový chleba - do těsta se přidá dozlatova osmažená cibulka, ale skvělé jsou i další příchutě - provensálské bylinky, utřený česnek, ořechy, majoránka, ...atd.
kvásek (1 kostka droždí se nechá s trochou cukru a teplé vody vzejít) - můžete použít i sušené droždí - míchá se rovnou do mouky
2 čtvrtlitrové hrnky teplé vody.

Vše v míse promícháme a těsto důkladně prohněteme rukama. Na nic nemusíme čekat - rozdělíme ho na dva kusy, každý z nich vtlačíme do misky vysypané moukou a vyklopíme na plech s pečicím papírem, příp. dotvoříme rukama tvar požadovaného bochníku. Potřeme vodou a nařízneme do kříže.
Pečeme 15 minut na maximum, aby chleba vyběhl, pak ztlumíme na minimum a dopékáme cca 50 minut (čas je orientační podle druhu trouby, já peču v plynové).
V průběhu pečení ještě potíráme vodou, aby vznikla kůrka. Nečekejte, že chleba bude mít barvu jako v obchodě :-)! Dobré chutnání přeju.

Žádné komentáře:

Okomentovat