úterý 3. října 2023

Nový pořádky

To takhle Lukor začátkem září v mý nepřítomnosti daroval moje kolo Andulí, která nám ze všeho vyrostla a pár dní na to mi koupil nový - po sezóně prý moooc výhodně.

Sice jsem protestovala, že na zimu fakt kolo nepotřebuju, navíc nás akce Lurdy trošku vysála a já bych přece potřebovala naši poslední rezervu spíš na novou lednici, až ta stará vyplivne, ale pán si nedal říct a kolo osobně vybral a přivezl.
Na první dobrou bych si takový asi nevybrala, ale protože jsem byla ráda, že nemusím nic řešit, rozhodla jsem se držet hesla darovanýmu koni na zuby nekoukej a bejt vděčná.

Po 14 dnech ježdění a přes 200 km v sedle jsem musela uznat, že jezdí fakt dobře a že mám novou závislost a novou dopolední náplň s Makisanem, nakonec vzhledově se mi začalo líbit taky dost ("sem věděl, že se ti za chvíli bude líbit jako mně" :-) ).
Tak jsem vděčná ještě víc, za všechny ty teplý paprsky, rozpohybování mojí ztuhlý kostry, podzimní dary přírody a každou tu minutu na čerstvým vzduchu, než přijde TMA a ZIMA.

Z cyklopouti do Luže (rozhodli jsme se v poledne, že pojedeme a ve 3 to začínalo)

"no bude stačit, když pojedeme tou dvacítkou, to dáš ne?" Haha, vítr dul tak, že jsme jeli místy cca 8 - 12 km/h a po 30 km proti větru do kopce jsem málem zdechla, zato cesta zpátky byla vyloženě za odměnu a pěkné to nakonec bylo.

Verze s více fotkami je zase u mě.


 ... a s dětmi po škole uklidňování se


Loni jsme hodně váhali, zda Aničku nepřesunout na jinou školu, jednak jsme pozorovali, jak je po všech hodinách navíc vyčerpaná, a my už na jaře z jejího menežování, který je mnohem těžší než menežovat všechny děti dohromady, dost mleli z posledního taky.
Navíc do kolektivu mírně eufemisticky řečeno moc nezapadla.
Souhra všech okolností za ty roky by se dala nazvat souhrama všech blbých scénářů, co mohly nastat a i když její nepozornost kdekoho včetně mě dráždí, k mnohému přišla jak slepá k houslím.
Ale na jediný škole, která padala v úvahu, nebylo místo, navíc se v ní na náhradníky dělají pořadníky, tak jsme pořád jen přešlapovali na místě a nedělali nic (taky v sedmičce přejít do novýho kolektivu, to nechceš).

Po Lurdech jsem měla pocit, že jsme dost silní na to, abychom jí doma vynahrazovali to, co zažívá ve škole a nést všechno jakžtakž se ctí.
A když už jsme se smířili s tím, že lehký to prostě nebude, nebe už se na to asi nevydrželo dívat, zasáhlo a vše vyřešilo během dvou dní za nás, ani jsme nemrkli.

Vůbec nevím, jak se to všechno semlelo, ale po několika dnech seznamování se s novým systémem a odpovídání na zprávy nových sympatických učitelů jsme ji dnes vyexpedovali na školu v přírodě s programem přežití v divočině a připadám si jak ten Abrahám, co mu nebe zadrželo ruku.

Tak snad všechno zvládneme.

Nový pořádky přichází (ještě že jim nezacláníme) a některý starý zůstávají, jako třeba šestnáctá oslava našeho výročí svatby na stejným místě jako vždycky.

I když jsem v nás vždycky věřila, měla jsem trochu obavy, jak se na našem vztahu podepíše zub času, jak obstojíme.
Na jedný z našich sólovyjížděk Lukor pravil, že když pozoruje rozpadající se vztahy v našem okolí, že by nikdy netipoval, že to může být i lepší a lepší.
Jsem za.
Nikdy bych neřekla, že takovou blízkost do vztahu po letech nepřinesou nový sexuální hračky, ale společný klečení na kolenou a společný úkoly (aniž bych chtěla bagatelizovat důležitost tělesné stránky, která se ovšem průběžně řeší úplně sama, až se divím).

Když si babička chtěla vzít na víkend děti, využili jsme příležitosti a výročí oslavili stylově na konferenci Poslaný v Kroměříži.
Z města, o kterým všichni básní, jsme nakonec sice nic neviděli, ale opečovali nás tak, že dojmů jsme plní po okraj (už v sobotu odpoledne jsem si říkala, že se do mě nic dalšího nevejde).

Tak třeba někdy, až to zpracuju.

6 komentářů:

  1. Príjemné čítanie ako vždy 😊 Keď si už človek príde ako z inej planéty, poteší Váš príspevok a vedomie, že existujú ľudia na rovnakej "vlnovej dĺžke". Krásny deň prajem
    P.S. určite som sa na Váš blog nedostala "náhodou" 🙏 Maja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maji, moc mě těší každé setkání na jiné planetě :-) ! Díky za komentář a že jste o sobě dala vědět :-). K

      Vymazat
  2. čtu vás už dlouho a pravidelně a ačkoliv jsme protestantská rodina, zdáte se mi názorově velmi blízcí ..... mám potřebu se vyjádřit ke vztahu dětíia školy .... klasické .... státní .... systémové ...... za mě už nikdy více ...... o domácí výuce jsme jako rodina uvažovali dloouho (přes šest let) . Nejstarší syn však byl velmi nekonfliktní a takříkajíc splachovací, takže jsme do toho nešli .... po ošklivém zážitku minulý školní rok jsme ale takříkajíc ze dne na den stáhli dva mladší domů (byli v první a šesté třídě) .... nejstarší první rok na učilišti ..... a za mě je to to nejlepší, co nás mohlo potkat, ta volnost, svoboda a přehled o tom co kdo lije mým dětem do hlavy ...... nenadálá blízkost ..... krása vzájemného obohacování, kdy otázky dětí posouvají moje vnímání skutečnosti ..... nádhera ve spolupráci ..... Ne nezavřela jsem děti doma za vrata ... mají nadále kontakt s kamarády, oba chodí na zušku, takže i tam mají kontakty na děti, chodí na náboženství, účastní se církevního života ..... pro nás to je super cesta .....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je dnes hezký den, dokonce to vypadá na ekumenické setkání, tak mě to moc těší (třeba to nakonec se mnou nebude tak hrozné :-) ). Moc díky za sdílení zkušenosti se vzděláváním, rozumím. O domškoláctví jsme dlouho neuvažovali (přestože lidi od nás ze společenství tak fungují), protože mi přišlo, že si nemůžeme dovolit přijít o jeden plat a taky jsem, myslím, měla úkol působit v "masokombinátu" :-). Dnes, když vidím, jakým směrem se u nás doma všechno ubírá, myslím, že tímhle tempem nikdy nebudu říkat nikdy ... uvidíme :-). Každopádně díky za sdílení a povzbuzení, potěšilo.

      Vymazat
  3. Vy se teda máte! Moje kolo se těší, až na jaře zas nasadíme sedačku a budeme jezdit furt a fšude. A taky jsme měli s drahým výročí, u nás se to ale každý rok v září vyhrotí, že spíš přemýšlím, jestli se rozvést nebo ho rovnou zabít. Dostala bych potom vdovský důchod?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesněéé, mateřská kolní svoboda, ouje! A s tím výročím, to je snad pravidlo, že přímo na den výročí se něco mezi náma potentne, že nám to takhle "zpříjemní" druhá strana, asi abychom si vážili toho co máme. Jo, toho jsem si všimla, ale už tomu nevěnuju pozornost 😉.

      Vymazat