sobota 8. července 2017

Tip na výlet

Když jsem se ve čtvrtek na chalupě probudila po několika dnech, který si nepamatuju, Anička měla (nosičský) řád :-).

Většinou to bývá přesně naopak: já zorganizuju výlet a děda ho pak úspěšně hejtuje, ale tentokrát se mu asi zželelo bezprizorních dětí a vyvez je/nás na výlet.
Já nic nezařizovala, nic nebalila, nikoho nenaháněla, nic nemusela nést (asi se hodím marod častěji), pouze jsem se dostavila (díky!).
A sjezd Kozákova na koloběžkách (narozdíl od ostatních sjezdů všeho možného totiž velmi málo využívaný) mile překvapil.
Sice jsem měla pořád strach, že objevím děti s rozbitýma hlavama v pangejtu (případně, že se sama někde rozšvihám), protože helmy v půjčovně nevedli, ale těch zajímavých míst, který jsou na (jedné) trase!
Tedy ve zkratce: vlakem na Malou Skálu, ve stodole půjčit kolobrndu, přesunout se k sokolovně, odkud jezdí bus na Kozákov (vše obsluha ochotně vysvětlí, letáčky s mnoha výlety rozdá...lze nakombinovat i s kánojní dopravou :-) )... (doplněno informátorem: bus z Malé Skály - od Sokolovny - na Kozákov (Chuchelna, Kozákov chata) jezdí pouze v úterý, ve čtvrtek a v sobotu v 10:55, cyklobusů jezdí na Maloskalsku ovšem mnohem více!)
a pak po cestě dolů:
Votrubcův lom, Otakarova farma a Samotoč (který mě okouzlil, pročež se o něm zmíním ještě níže), výstavy polodrahokamů, cukrárny, rozhledny (Dubecko), hrady a zříceniny (Rotštejn, Zbirohy), skalní bludiště v Besedicích a další skály... a pole, sady s višněmi, lány kvetoucí dobromysli a třezalky.

A Otakarova farma se Samotočem po cestě!
Funguje to jednoduše:
Přijdete, natočíte si pivo/víno/limo, vezmete si z udírny jejich domácí klobásu nebo uzený sýr (lepší sýr jsem od Rumunska koňmo nejedla!) a boží křupavý chleba, zaplatíte do kasičky, umejete si po sobě půllitr, pomazlíte zvířata, odjedete.
Fikané, super truper vychytané!
Lze se i ubytovat nebo využít dalších služeb.

Jen nesmíte zapomenout při sjezdu zabrzdit :-).
Víc fot nemám, nebyla jsem ve své kůži.
Ale (snad) není všem dnům konec!

1. Ty si také objaviteľka-zázračnica (aj v bezvedomí:-).
    Alena Vyskočilová

1. Alenko, těším se, až si přečtu Tvůj blog za 3 měsíce zpátky, snad se na mě nebudeš zlobit :-).

2. Ale oni tam ty helmy v půjčovně nějaké vedou... ale jen pro hazardéry... a co kdybychom chytili do hára nějaký ekzém :-)
    Děda

3. Už brzy vyrážíme na týden do Turnova, ten Samotoč musíme vyzkoušet:) Díky za tip a ať je líp!

4. Apropó: bus z Malé Skály (od Sokolovny) na Kozákov (Chuchelna, Kozákov chata) jezdí pouze v úterý, ve čtvrtek a v sobotu v 10:55.
    Cyklobusů jezdí na Maloskalsku ovšem mnohem více!

5. Kati, díky za super tipy. Právě vymýšlíme, kam všude se o prázdninách podíváme. Ať je ti brzy líp! Petra

1. Jsem ráda, že se hodí, už jsem zcela fit :-). Krásné prázdniny!

6. Tak já jsem z Turnova, ale na Samotoči jsem nikdy nebyla, včera jsem tam musela zajít, když jsem si o něm přečetla tady na blogu:D Jen info pro ostatní: majitel je prý hodně hodně nepříjemný, když tam nehodíte peníze hned po natočení piva/odebrání jídla z udírny, takže to sebou chce mít drobné, nejde tam hodit bankovku a mít to jako předplacené, to prý je s ním pak potíž:D Tereza M.

1. Můžu se jen optat, jak je myšleno "prý"? Jako od nějakých jiných návštěvníků? My byli větší skupina, platili jsme tuším dvakrát, jednou za pití za všechny (částku jsme dali dohromady) a podruhé za jídlo za všechny, ale až po jídle. Majitele jsme viděli kmitat a doplňovat chleba, omlouval se, že jsou vyžraní (ale všichni kdo tam byli, na toho zbylo), trpělivě donekonečna vysvětloval lidem, co nechápou, jak to funguje, jak mají postupovat, a u ostatních jsem si taky nevšimla, že by platili všichni úplně ihned (bylo tam dost cyklistů). Možná jsme jen měli štěstí nebo možná někdo bohužel chytil špatnou náladu, každopádně s tím "spolkem" proti panu Bé to vychytali ;-).