neděle 16. dubna 2023

Velikokoko

noční ještě.
Po 40 dnech na poušti to bylo "také výživné".

B/beránku, děkuji, marně jsi neumíral, děkuji...

... ale letos seder asi naposled v téhle formě.
Letos jsem byla celé svátky ještě unavenější než kdy jindy, je třeba reformovat.
Příště buď v jiném termínu (ne na Zelený čtvrtek) nebo jinak.
Nebo to příští rok zabalíme úplně a pojedem za Víťou do Budějc :-)...

Velkopáteční křížovka letos na Byšičkách.
Děsná kosa a obstrukce s Makisanem, ale zvládli jsme to.

Na nádivce jsem si letos ujela - devatero bylin :-).

... a úplně jsem letos zapomněla popřát.
Tak pardon :-)...



 
Na Bílou sobotu to stylově zabalil Vojta.
Včera jsme ho vyprovodili na cestu Domů.
Pohřeb obsahoval mnoho prvků, který jsem už dávno zahrnula do svých posledních přání.
Zanechal ve mně hluboký dojem - vzpomínky a postřehy si odložím i s rodinnýma fotkama k sobě.
 
 
... a ještě se mě letos dotklo

viděno na Twitteru Romualdově

12 komentářů:

  1. Dlouze jsem přemýšlela, cože je to na té první fotce :-) ale to bude asi to jehněčí, že? Obdivuju přípravu sederu ve čtvrtek večer, mě stačí chystat na velikonoční neděli, ve čtvrtek už vrcholíme půst, pro jistotu. Zelený do nádivky super, u nás letos vrstva sněhu, takže haha - nic. Poslední vtípek jsem taky zachytila, dobrý no :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jana, jsem se zapomněla přihlásit :-)

      Vymazat
    2. Jojo, na té první to je ten beránek s malým b ;-). Seder jsem vždy chystala ve čtvrtek od rána, abysme pak po kostele mohli rovnou zasednout. Ale už to je asi neudržitelný.

      Vymazat
    3. Aha, mäso. :) Ja som v tom hľadala piškótového baránka (a nenašla :-D). Ale mohlo mi to dôjsť.

      Vymazat
  2. Milá Káťo, děkuji za přání a také Vám přeji požehnaný velikonoční čas.
    Kéž bychom si právě zažívanou vděčnost dokázali uchovat a uvědomovat celý rok. +
    P.S. Prosím, čím jste zdobila vajíčka? Vypadala nádherně.
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, uchovat celý rok :-)! Díky, vajíčka jsou jen hozená do cibulových slupek a pak pomalovaná bílým úzkým centrofixem. Akorát nesmí být studená, tedy vlhká, aby fix držel. Už dlouhá léta nemám sílu na nic jiného než na fix, i když dříve tenký černý, myslela jsem, že je sem dávám každý rok, ale koukám, že je mám asi jen na soukromým... https://katorovo2.blogspot.com/2019/04/momentky.html
      Dobrý celý velikonoční čas přeji! K.

      Vymazat
    2. Děkuji moc. :) Myslela jsem, že používáte fix na keramiku. Bílý centropen v našem papírnictví nikdy neměli, ale koukám, že v eshopech je běžný.
      Každý rok dělám klasiku, vajca s listy a květy do punčochy a vařím v cibul. slupkách. Přijdou mi takhle nejhezčí, malovaná přírodou. Ale děti ten proces výroby nebaví.
      Alena

      Vymazat
    3. Malovaná přírodou je přesné - a taky se mi to vždy nejvíc líbilo. Jenže jsem dyspraktik a u rukodělných činností se vztekám - dalo mi to vždycky hrozně trpělivosti, než jsem do té punčochy přírodniny naaranžovala tak, aby se mi to líbilo :-) :-) :-). Proto jsem pak zkusila fixy (některá vejce děláme tak, že na ně každá něco namaluje a pak máme společné vejce) a už u toho zůstala.

      Vymazat
    4. Bielu fixu nutne potrebujem! :-D Už by som si ju naozaj mala zohnať. V e-šopoch vravíte? Vajíčka sú naozaj krásne. (A tiež sa mi páčia tie "varené v punčoche", len na to nemám trpezlivosť.)

      Vymazat
    5. Já myslím, Leti, že jsme ji koupili v normálním papírnictví, ale na eshopu je to tutovka. Mně se obecně líbí bílá na černé, takže s tím popisuju kdeco :-). A přesně - vajca v punčoše jsou top, ale už se s nimi netrápím :-). Díky i za přání - krásné fotky (hlavně to rozsvícení!) A k beránkovi v neděli nejspíš brzy dospějeme :-).

      Vymazat
    6. Ďakujem.
      Presne, tiež sa mi veľmi páči biela linka na tmavom podklade. Už som si ju konečne kúpila, tak sa budem môcť realizovať. :-D

      Vymazat
  3. Ďakujeme za prianie. Ja som posledný mesiac (skôr dva) blog úplne zanedbávala, takže veľkonočný príspevok som uverejnila len včera (aj s prianím - platným celoročne). :-]
    A sederovú večeru sme tentoraz tiež nezvládli vo štvrtok. Baránka (aj s lokšami namiesto nekvasených chlebov) sme upiekli až na Veľkonočnú nedeľu.

    BTW: Krásne vajíčka. :)

    OdpovědětVymazat