úterý 23. dubna 2013


Tak je to tu!
Oficiální videoklip kapely Zrní k Rychtě (nejen vysvětlení názvu Rychta TADY ) , o kterým se tu zmiňuju od listopadu, včera večer vyšel.
Stalo se, co mnozí z nás, kdo v listopadu na natáčení byli, čekali.
Režisér původního listopadového klipu, Bohdan Bláhovec, klip na přání kapely několikrát předělal, ale s jednou natočeným materiálem se bohužel těžko dělá klip jiný.
Proto nás před několika týdny zastihl e-mail, ve kterém Zrní vysvětlovalo, proč se rozhodlo klip natočit od základu znova.
Jejich postoj naprosto chápem, když se člověk nemůže za něco postavit, je zbytečné to za každou cenu pouštět.
No a ten nový? Je parádní! 
Přesto, že vznikl v tak krátké době a je to na něm trošku znát a přestože mě tatíček můj drahý včera zahrnul technicko-filmařskými připomínkami... mám radost.
Mám radost z toho, že klip je dosti věrný odraz mých obrazů v hlavě, které ve mě vyvolala písnička hned na začátku.
Že tam jsou děti, které jsem si tam představovala (a ještě jsem naivně na základě mých představ nabízela klukům, že kdyby se jim to čirou NÁHODOU k něčemu hodilo, nemusíme dávat Annu hlídat a můžem ji vzít na listopadové natáčení s sebou :-) ).
Když jsme pak dorazili s mužem do Café V Lese ( fota a dojmy z původního natáčení TADY ), realita byla teda trochu hodně jiná. 
Ale i pro Bohdanovu představu jsme se nadchli rychle, vypadalo to na pěknej úlet. 
Kucí hrající jako plyšáci, my ve slavnostním (téměř pohřebním) s kuřecíma stehnama a makrelama, doutníkama apod. nad hlavou pod pódiem, tajemná atmosféra plná kouře před apokalypsou ... teď už to snad můžu říct.
A naštvanost a útoky vejci na kapelu, která je tak laskava a hraje nám na posledním večírku před koncem světa.
Byl to skvělej den, jak ze sna ...
Jenže pak se všechno prodlužovalo, ve stejných kostýmech plyšáků jsem pak postupně viděla na nějakém koncertě Nightwork, pak jsem v jednom z nich zahlédla Mariána Čurka z Partičky, "konec světa" byl dávno pryč a klip stále nebyl, dalo se tušit, že to asi nedopadne.
Jsem tak ráda, že oficiální klip nakonec vznikl tak, jak jsem si ho představovala původně! Vše dopadlo přesně tak, jak mělo.
A vzpomínky na listopadové natáčení nám nikdo nevezme.
Koneckonců, Honza - Fíša nám na dotaz v mailu přislíbil, že kapela přemýšlí o nějaké památce na původní klip pro listopadové křoví :-), tak je možné, že původní Bohdanovu verzi budeme moct někdy, někde ještě vidět jako kuriozitu.
Takže co víc si přát?

P.S. pro Olomoučáky a okolí ... mírně vám závidím, že je u vás na prvního máje něco jako Ekojarmark.
A že vám tam k tomu bude hrát něco jako Zrní :-) ...

2 komentáře:

  1. Škoda, že tam nejste....:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I když jsme první klip neviděli, tohle je mnohem lepčí téma, fakt...! :-) A věřím tomu, že ten druhej uvidíme a budem ho mít na památku a bez medializace. Je to tak jak má :-).

      Vymazat