neděle 21. dubna 2013







svatá pravda :-) ... měly jsme s muškou bečky dokonce hned vedle sebe :-) ...

Včerejší Den otevřených sklepů v Mutěnicích, ze kterého se už stala tradice ...
Naštěstí mi už není špatně a Aničku si vzala babička (díky!), tak jsme se v pátek večer rozhodli, že vyrazíme i letos. 
Přece jen, bůhví, kdy se na Moravu, která je pro mě v mnoha ohledech jiná země, zrovná já zase dostanu...
Byla s námi jako obvykle naše milá vinná muška, která má, co se týče vína, stejný chutě jako já, takže mi vybrala pár špičkových vzorků, kterých jsem si mohla blíznout taky.
Ale stejně se pro mě největší souboje odehrávaly mezi škvarkovýma pomazánkama a bramborovýma patentama s povidlím a mákem :-). 
I když do toho proto můžu kecat co nejmíň, přesto jsme se s muškou i mužem shodli, že letos to v červených vínech bylo trošku slabší než v předešlých letech. 
Byla samozřejmě skvělá, na červených se ale trochu víc podepsaly nepříznivý klimatický podmínky loňskýho roku - málokteré červené víno "zaplnilo pusu a na závěr mocně drhlo" :-) ...
Ale to už řeším detaily a porovnávám vynikající s úžasným, stejně jsme si favority našli a pár lahvinek si odvezli.
Z bílých vín, co jsme ochutnali, si nás hned získalo dosucha udělané Sylvánské zelené v pozdním sběru (2012) od Pavla Štěpánka (sklep č. 42 a koupili jsme si stejně jako loni i jejich skvělé "čokoládové" polosuché Zweigeltrebe barrique 2011 - každé za 100 Kč kupon).
Červeným favoritem, který splnil veškerá výše uvedená kritéria (zaplnil mocně a na dlouho pusu a náležitě drhnul :-) ) se stalo cuvée Zweigeltrebe + Neronet dělané metodou karbonické macerace (= kvašení celých neporušených nebo částečně pomačkaných bobulí v atmosféře oxidu uhličitého) od Milana Rylky ve sklepě č. 51. 
Bohužel se kolem tohohle vína strhla tak vášnivá dikuze, že jsem si zapomněla zapsat další informace :-).
Musím taky napsat, že každým rokem se úroveň týhle akce zvyšuje.  
Víc možností občerstvení mezi sklepy stále za symbolickou cenu, víc WC, bohatší kulturní program, posílená doprava, lepší "odsýpající" odbavení na startu, letos i s lahví vody, to vše za stále stejnou cenu vstupenky... tím se mutěnské otevřené sklepy stávají pro nás jednou z nejatraktivnějších akcí tohoto typu.
No a díky ujetému vlaku jsme zvládli bleskově navštívit i skoro celé moravské příbuzenstvo :-).
Prostě fajn počasí, kvetoucí trnky mezi vinohrady, vlahý větřík, pohoda, klídek (bez tabáčku).

5 komentářů:

  1. ...to mě bude mrzet ještě hodně dlouho.. :(
    Krásný fotky ale máte..a vám dvoum muškám to fakt sekne ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj :-), jaro, JM a víno, dokonalá kombinace, o víkendu jedu taky.. Musím se ovšem podělit o zážitek, navštívili jsme ochutnávku vín v Bad Dürgheimu, (Jižní Falcko) a musím říct, že chuťově jsem snad ještě neměl lepší tramín a objevil jsem víno dörnfelder a to je teda lahoda. iné klima, blízkost Francie (cca do 50 km) i trochu jinej způsob prezentace se promítá na celkově skvělým dojmu z akce. Cenově kolem stovky za láhev prvotřídní lahody, takže jsem byl nadšenej.O.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, zweigl, dornfelder a andré patří mezi mý neojblíbenější odrůdy a když je dobrej rok, umí ho i na Moravě srovnatelně s cizinou, jenže loni to bylo slabší s červenýma, takže jsme si červená přivezli starší. Co se týče Francie a spol., věřím, že to musí bejt parádička, ovšem když si to dovezeš sám. To, co se vozí, nemá cenu kupovat, protože pokud nechci vyhodit za lahev majlant, koupím francouzské (pod)průměrné víno za takové peníze, za jaké si koupím naprostý TOP z Moravy. A nemyslím jen Valihracha, co zase dovalil medailí ze světa, umí to i jiní. Něco doval, až zase pojedeš, na košt, uhradíme :-)...

      Vymazat
  3. Parádní fotečky, dýchá z nich úžasná atmosféra, snad to někdy také zažijeme! Ale teď to vyjde asi až po dětech :)))

    OdpovědětVymazat