úterý 2. dubna 2013


Pokud i vy po včerejší koledě řešíte otázku "Kam s ním?" (jako s vykoledovaným vejcem), měla bych řešení.
Zároveň vezmu dvě mouchy jednou ranou a poskytnu recept, kterej jsem slíbila dodat po poslední oslavě. 
I když mám ráda klasickou hutnou vaječnou pomazánku, mám-li někam přinýst občestvení, nesu vždycky tuhle a většinou i první zmizí.
Přitom je hrozně jednoduchá, ostatně jako většina dobrých věcí a nevím o nikom, kdo by ji dělal.
Mamčin poklad, tak, jak si ho pamatuju.
Vajíčková s Lučinou. 
Nejen když nebudete vědět co s vejci, ale taky třeba co vyrobenou domácí Lučinou
Myslím, že v nouzi lze použít místo Lučiny osolený tvaroh (i ten domácí s předchozího odkazu).

Vajíčková pomazánka s Lučinou

Potřebujete:
1 velké balení Lučiny bez příchuti
(klasická kostka nebo velké rodinné balení ve vaničce, ne takové ty dusíkem napumpované "lehkéjakopírko" Lučiny apod.)
3 vejce vařená natvrdo
cca 5 cm kousek pórku nebo malá cibule
čerstvě mletá mořská sůl a pepř (dávám docela dost)
malá krabička majonézy (2 lžíce)
bylinky dle chuti

Množství ingrediencí uvádím orientačně, tak ji dělám já, ale můžete dát víc vajec, Lučiny, majonézy, prostě podle vaší chuti.
Vejce a pórek nebo cibulku nakrájím nadrobno a smíchám s ostatními surovinami. 
Pokud je pomazánka na váš vkus příliš hustá, můžete ji rozředit mlékem.
Mažu na celozrnné nebo normální pečivo.

4 komentáře:

  1. Tak to zní výborně, musím opět někdy vyzkoušet něco nového. Díky za inspiraci. My si teď o Velikonocích pochutnali na klasické vajíčkové a dala bych si hned zase a znovu, tu fakt můžu :) Opatrujte se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej, Zdeni! :-) Od tý doby co znám tuhle, jsem klasiku nedělala, jsem hrozná :-(...

      Vymazat
  2. Tak jsem dnes vyzkoušela z dvojnásobné dávky (trošku teda zabolela peněženka), měl přijít švagr (takový fajnšmekr, stres ho hostit:-) ), panečku do dnešní návštěvy to tak padalo, že mi nestačily celozrnné rohlíky a musela jsem mazat na chleba:-) Ani se mi nechtělo věřit, že je to takový zázrak, a ještě si řekl o recept... takže DÍKY!!! Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, to mě fakt moc těší! Po návštěvách na mě taky moc nezbyde, taky nevím, co je na tom tak zázračnýho :-). P.S. Z té domácí Lučiny (ale dělané z domácího jogurtu) se náklady dost zmenší, ale chápu,že to už je hodně přípravy na jednu návštěvu :-)... tuhle pomazánku dělám i jindy v roce, když nevím co s ní (Lučinou z domácího jogurtu)

      Vymazat