čtvrtek 5. července 2018

Šumajstr


Mezi všema těma ovocnýma a prázdninovýma dobrotama něco neletního, na pomezí zdravé stravy a prasárny :-).
Dostala jsem takhle jednou od Karla škvarky, které sama Karel deklarovala jako přesolené a zachránila je před vyhozením.
Zrovna byl u nás Jarda, který mi doporučil urobit šumajstr.
Od doby, co jsme nejedli brambory, jsem na tyhle zapomenutý dobroty babiček radši úplně zapomněla.
Uvařené ječné kroupy, oblíbené fazole, škvarky, osmažená zlatavá i čerstvá jarní cibulka.
Kromě soli, pepře a špetky česneku můžete přidat i majoránku, podávat s kyselou okurkou.
Čím vy/opečenější, tím lepší :-).
Nebe v hubě, doporučuju!

4 komentáře:

  1. Šumajstr slyším poprvé, ale vypadá to skvěle.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Údajně moravská krajová specialita v podobě, jakou vařili na Hodonínsku, taky jsem neznala, ale internet je plný odkazů na různé varianty :-). Přidávají si i zarytí odpůrci krup a zdravé stravy :-).

      Vymazat
  2. Tak jsem zjistila, jak se tomu doopravdy říká, my říkáme zkomoleně šurmajzl :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. a někde prý i šumajzl :-). Mě překvapilo, že se šumajstr říkalo nejen na Slovácku a na jižní Moravě, ale i v Krkonoších - což mám teda velký mezery ve vzdělání :-).

      Vymazat