pátek 24. června 2016

Poslední


- školení Hejného tenhle rok.
Ahoj, Praho!


- canisterapie našich chlapů tenhle rok.

A poslední náš rok je dvanáctý, měli jsme s Lukorem výročí.
Už.
Na oslavu ladím recept a foto na gofry, který jsme si v Polsku zamilovali, snad brzy. 

A další návštěva v práci, tentokrát o moc úspěšnější :-).
Děti jsou děti.
Pěkný počínající víkend!

11 komentářů:

  1. Som rada, že si (ste) tu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. á další dobrá duše, která bude vést děti k myšlení, bádání, zkoumání a radostným prožitkům. Já jsem z H-mat nadšená. Potom referuj, až v září začneš.
    Krásné léto.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni a jedeš výhradně H-mat? Vím, že spousta škol využívá prvky, i já si to mám od září vyzkoušet, ale časem bych měla dostat speciální třídu, kde se bude učit výhradně Hejný, bez klasických prvků.
      Mě to zajímá už kvůli mým dětem, nechci, aby dopadly jako já (byla jsem ten, kdo se šprtal vzorečky a u nestandartní úlohy byl v koncích). Moc mě to nadchlo, jen si to zatím neumím představit v praxi ;-). Jsem zvědavá!

      Vymazat
    2. U nás na škole jedeme u nových ročníků jen H-mat. A vyšší ročníky ji mají už v pěti třídách.
      Děti jsou v porovnání s klasickou mat přemýšlivé. Nevzdávají se tak rychle, že to nejde. Bádají.Ti skrytí "matfyzáci" mají úžasnou možnost se projevovat od 1. třídy. Pro mě je neuvěřitelné pozorovat, jak to dětem přemýšlí jinak než mě, která je vychována klasikou, logikou nepolíbená. Také jsem se šprtala vzorečky nazpaměť:-) V první třídě jsme se dokonce dostali při házení kostkami na počty "pod nulu" jak to nazvaly děti. A dokázaly vypočítat 4-6+ 4= ... úplně bez problémů, když jim to ukázal náš nej matikář, který na to přišel a druhým vysvětlil. Za mě SUPER metoda! Děti jsou zaměstnány, baví je to, mění činnosti a ve spojení s naším slovním hodnocením je to bomba. Je těžké známkovat gradované úlohy, proto kvituji slovní hodnocení.
      Hodně zdaru, Kačí.

      Vymazat
    3. Ja som sa už s Monikou o tom snažila komunikovať...bola som s Hejným na seminároch matematikov na VŠ, keď vytváral túto novú novú výuku matematiky...ja som sa tak nejak podobne vtedy učila svoj obor-fyziku a nakoniec som musela ostať doma najprv s Naďou a určite som postupovala pri jej učení výhradne doma podobným prístupom o akom s nami spolu pán profesor Hejný na škole uvažoval...my, nepedagogický smer sme mu robili protistaranu...fyzika ma naučila uvažovať a Hejný a moji spolužiaci okolo neho , uvažovať pri učeni...

      Vymazat
    4. ...ešte sa nevedelo, že Naďa je asperger a vyhadzovali mi ju zo ZDŠ...

      Vymazat
    5. Alenko, pozorovat pana profesora, a vlastně kohokoli, kdo to umí, to je radost... jen mám trochu obavu, aby mi to šlo :-).
      Moni, vidím to stejně jako Ty a zatím jsem z toho nadšená. Jen jsem teď na půli cesty (jak odpovídám Terce dole). Je skvělý, že máte slovní hodnocení, přesně, ty gradované úlohy... Naše škola jede klasiku, ale já jim k tomu píšu vždy ještě slovní hodnocení, protože mi ta známka přijde prostě málo.

      Vymazat
  3. Katy a vy ucite na zakladni skole na 1.stupni?
    Na nasi zs jedeme H-mat a je to fajn, ale vyuzivame doplnkovy material a to sesit na procvicovani poctu -scitani, nasobeni...takova ta klasika. Mame zkusenost, ze kdyz deti takto neprocvicuji, tak nejsou tak sbehly v poctech a jsou pak na gymplech pomalejsi a nestihaji. Sice by to vymyslely treba, ale tam uz jim nikdo takovy prostor neda. Tak to mame my :-)
    Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, už je to tak :-). Díky za sdílenou zkušenost. Právě tohle mě zajímá, tomu, co popisujete, říkají kovaní H-maťáci "kočkopes" a tvrdí, že to nefunguje. Zrovna ve středu naposledy jsme to řešili. Jako já nikdy nebyla příznivcem rychlých počtářských her a biflování, ale měla vždy pocit, že násobilka (jako vyjmenovaná slova) by se pamětně naučit měla. Zrovna ve středu se někdo ptal, jestli jim můžem dávat aspoň sloupečky příkladů a naše lektorka říkala, že je neurologicky dokázáno, že "mechanická" rutinní početní práce uzavírá právě ty dráhy logického myšlení. Ptali jsme se, jak to dělají pak s přijímačkama na gympl a tak, a prý stačí v pětce ukázat "vyžadovaný postup" a děti nemají problém ho přijmout. Taky naše lektorka říkala, že když přicházely děti s klasikou na druhý stupeň, stěžovali si matikáři, že neumí násobilku, co že je to učili. Když přecházeli h-maťáci na druhý stupeň, prý si "jen" stěžovali, že uměj násobilku pomalu. Tak nevím, zasekla jsem se někde na středu. Určitě kdybych si měla vybrat mezi rychlou násobilkou a logickým myšlením, neváhám, ale to, co říkáte, mi taky dává smysl.

      Vymazat
  4. Každý má jiný postup, ale slovům lektorky bych úplně nevěřila, respektive ne tomu, že to říkali všichni učitelé na gymplu/druhém stupni. Věřím, že jsou děti, které nemají problém pak na gymplech, ale těch bude dle mě tak max. třetina. Naše děti některé prostě problém měly a to to byly ty "studijní typy", a jelikož se částečně pohybuji i na přidruženém gymnáziu, vidím i děti, které jsou vychované H-mat a prostě jsou pomalé a díky tomu často i nešťastné, jaktože nemají dobré známky, protože prostě nestíhají. Viz.tabulka násobků třeba - nevidí důvod, proč by ji děti neměly mít v té druhé třídě, když se s tím seznamují, klidně pak i třetí, kdo potřebuje, ale pak prostě nevidím důvod si ji pořád hlídat a používat jí. Prostě procvičování(mechanické) je podle mě potřeba. Ale to je zas pohled z mé strany (případně mých kolegů)
    T.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já a vlastně i mí kolegové to vidíme přesně tak, a je mi jasné, že dokud bude celý systém nastavený tak, jak je, je to, co popisujete, nezbytné. Ve středu jsem se ale cítila tak trochu nahlodána, protože bych časem měla pravděpodobně mít na starosti výběrovou třídu, do které se děti vybírají ve spolupráci s Mensou. Kdyby to tak nebylo, tuhle otázku bych vůbec neřešila. No, jsem na to zvědavá, protože jedno je teorie a druhé praxe a se svými "zkušenostmi" si zatím netroufám plánovat a malovat vůbec nic :-).

      Vymazat