pátek 1. prosince 2023

Ozdoby z domácí samotvrdnoucí hmoty

podle Srdce z jeřabin.

 

Původně jsem potřebovala jen děti zabavit, ale docela mě to chytlo a navyráběla jsem z dvojité dávky ozdoby jako drobné dárky na různé sešlosti a na spolčo.
A zdobení se mi tak líbilo, že jsem ho od autorky (s)prostě okopčila.
Recept je pod odkazem (zjistila jsem, že je dost profláklý :-) ): hrnek jedlé sody, půl hrnku škrobu a 3/4 hrnku vody rozmíchat v pánvi a mírně zahřívat, dokud se nezačne přilepovat, nechat vychladnout zabalené v pečicím papíru. Za sebe bych dodala, že je třeba hlídat chladnutí, aby "těsto" nebylo v papíru moc dlouho poté, co vychladne, protože se začne na povrchu tvořit krusta a špatně se pak válí.
Druhý den jsem ozdoby stejně radši dosušila v troubě, prostě naše ledárna :-).
Akrylovou fixu jsem u nás nesehnala (musím mít všechno hned, že), takže jsem kreslila tenkou lihovkou.

6 komentářů:

  1. Jenom upozorňuju, že škrob musí být kukuřičný: -) Ozdoby byly hit na školním vánočním jarmarku. A svícny z hmoty. A domečky. Betlémky jsme už nestihli :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani a proč? Toto jsem dělala se solamylem, tedy bramborový- mám očekávat nějaké skryté vady? 😱 Jo, ve školách to je pecka. Nemáš ještě nějaký fotky svícnů a domků? 😉

      Vymazat
    2. Nemusí, jen s kuku škrobem je hmota jistě bílá, s bramboovým může být našedlá.

      Vymazat
    3. Hele, tak to je pro mě objev, ten solamyl. Měla jsem recept z Mimibazaru a vyloženě tam psali, že s bramborovým škrobem to nefunguje, tak jsem to ani nezkoušela. Jinak fotky nemám, ale je jich plný Pinterest. Jakože to dělali třeba z kupované samotvrdnoucí hmoty, ale to je stejný princip. A Lucie Living dělala svícny.

      Vymazat
    4. Díky všem, původně jsem neměla takové ambice,brala jsem jakoukoli hmotu na hraní dětem, to, že si nakonec ujela spíš maminka, byl příjemný bonus :).S tím šednutím mě to napadlo, když to bylo ještě mokré, ale uschnutím vše zbělalo. A Jani, vím kde hledat, jen mě spíš zajímalo, jak si s tím poradily děcka 😉. Ale ty je máš stejně větší 😉. Klidný advent!

      Vymazat
  2. Sú krásne!
    Asi sa nakoniec nechám namotať aj ja. Hoci už nemám deti, ktoré by bolo treba zabaviť. :-D

    OdpovědětVymazat