středa 13. prosince 2023

(ne)adventně

Byli jsme za Pepinkem, než byl zpět na JIP, a Luke kmotřil ve Vydří.
Sníh přišel i do nížiny, až se stromy prohýbaly.
Kochala jsem se, najednou zase nebylo vidět do sousedních oken.
Jenom ty dutiny kdyby chtěly snášet teploty pod nulou...

 

Tohle by to možná spravilo (bohužel jsem nezvládla dohledat, kde jsem obrázek na FB jako recesi, co si přeju k Vánocům, stáhla):
 

... od první adventní neděle jsem kostelní květinářka už ofiko :-).
V létě jsem vázala svoje luční kytice do krokusového džbánku, teď dělám kytky do flower k
onvičky od Soni. Napoprvé jsem se docela zapotila :-).

Věnec ještě před kauzou.

V posteli jsem pak rezignovaně přemítala, že nemám nic na Vánoce, jakmile ale po týdenním kurýrování (vystřídali jsme se nakonec skoro  všichni) zavoněly perníky, bylo všechno jinak. Já mám všechno přes ty vůně, no.

A tohle vypadá spíš na jaro, ale kromě jiného jsem začala klíčit i hrášek.
Je výbornej, ale dost to trvá, takže příště bez síta jen na vatě. 

K sobě si dávám i pár osobních fotek.

6 komentářů:

  1. Kytice je nadherna! Zda se ze Vam role kostelni floristky opravdu sedi!
    IK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejde se mi dlouhodobě přihlásit ke komentářům, tak alespoň takhle - děkuju, snažím se hlavně ulevit hlavní květinářce, když mě to baví, i když v létě to šlo jaksi víc samo :).

      Vymazat
  2. Rada sa kochám tvojimi písmenkami (a fotkami). Vďaka.
    A mám otázku: Kde/aký kupuješ hrášok na klíčenie?
    A prečo nie na sitku ale radšej na vate, keď to trvá dlhšie? Koľko je dlhšie - týždeň? Viac?
    Vďaka! tiež by som rada klíčila hrach, len zatiaľ stroskotávam na tom, že neviem aký. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Leti, stále mám problém s komentáři, tak mě není nikde vidět, ale taky si k Tobě ráda chodím číst, posledně jsem byla překvapená Tvým skutečným jménem :).
      Hrášek mám tento: https://www.zdravyden.cz/Naklicovace-a-semena-bio-15/hrasek-bio-semena-na-kliceni-200g-378/
      ale myslím, že může být i obyčejný celý. Přiznám se, že jsem si to představovala jednoduše, ale na sítu se už po týdnu začala semena rozpadat a vytvořila jakési "bláto", proto jsem ho dala podruhé raději na vatu, i když ji už normálně na klíčení nepoužívám. Trvá to tak 2 týdny, podle toho, v jakém stádiu chce člověk sklízet.
      Tak hodně zdaru! Kator

      Vymazat
    2. Ďakujem! To je ale rýchlosť odpovede. :)
      Obyčajný hrach z potravín som sa bála klíčiť. Predpokladala som, že keď je lúpaný, tak nevyrastie. A keby sa mi premenil na kašu, asi by som už neverila, že ešte vyklíči, tak som ti vďačná za skúsenosť.
      Ja som nedávno skúšala klíčiť pohanku. Ale asi bola tiež lúpaná. Keď sa začala rozpadať, radšej som ju urýchlene zjedla len takú napučanú. Chutila asi aj lepšie ako varená. :)

      No, ja som v poslednom čase nemala čas na nič. Predvianočná doba bola dosť hektická a v povianočnej zase nebolo moc energie na nič, čo nebolo nutné. (Snažím sa aspoň o nejaké blogy k téme #800Greccio, kým je aktuálna. Novoročné / a staroročné zamyslenia musia ešte čakať. 8-]) A až dnes doháňam nakúkanie na blogy od predvianoc. Až som prekvapená, koľko článkov som u teba ešte nevidela.

      Vymazat
    3. Úplně chápu, navíc moje dutiny mě dost brzdí, tak toho zvládám ještě o dost méně. Obyčejný hrách jsem myslela celý neloupaný. Občas se dá sehnat, jakože není úplně nutné mít takový spešl.

      Vymazat