úterý 15. ledna 2013


Dnes má narozeniny můj drahý bratr - starší z mladších.
Žij blaze a buď zdráv! :-)
Slavili jsme to dohromady s Aničkou už minulý víkend.
Když jsem sháněla Lucie recept na dvouletý dort pro Anduli , zahlídla jsem tam právě něco, co jsem musela hned zkusit:
Čokoládový cheesecake s chilli.
A věděla jsem, že ho upeču právě bráchovi, kterýžto je jeden z nejvděčnějších konzumentů mého milovaného chilli con carne :-).
Já mám strašně ráda čokoládu a taky mám strašně ráda chilli, takže jsem se sama těšila, že mi dá bratřík ochutnat.
Všichni nejdřív machrovali, jako kde tam to chilli je skovaný, ale potom jen mlčeli a jedli :-).
Dort si pochvalovala hlavně mužská část osazenstva oslavy, které jsem slíbila recept, a já.
Prostě kdo má rád sladkost čokolády doprovázenou v závěru štípáním na jazyku, bude spokojen.
Recept jsem dodržela podle Lucie TADY , až na to, že:
1. Jak jsem už psala, zapomněla jsem koupit sušenky na korpusy, takže jsem stejně jako u Ančinýho dortu použila rozdrcený prachobyčejný sušenky zn. BeBe (červený) a Club. Dala jsem od každých jedno balení a na toto množství 100g rozpuštěného másla. Jo a celej dort jsem dělala v klasický otvírací dortový formě s průměrem 28 cm, jejíž dno jsem předtím obkreslila na pečicí papír a vyložila ho jím, takže množství surovin jsem zvedla tak akorát. Pekla jsem korpus cca 10 minut, takže aspoň to jsem dodržela :-).
2. Náplň jsem udělala z dvou balení Philadelphie a jednoho balení přírodního sýra Jaroměřický Fénix, protože jsem patriot :-) a minule se mi u kaštanového cheesecaku osvědčil. Což sice na gramáž vychází o něco více než v receptu u Lucie, ale dala jsem víc sýra z důvodu, který vysvětlím níže. Sýry jsem na nízkou rychlost promíchala se 100g cukru a přidala 2 tabulky rozehřáté hořké čokolády, do které jsem předtím dobře zamíchala zarovnanou lžičku chilli (jedna čokoška měla necelých 90% a druhá něco přes 50%), postupně pak dvě vejce a nakonec... ANO, zapomněla jsem i na tu zakysanou smetanu, co má v receptu Lucie, takže jsem tam cmrndla asi třetinu kelímku tekuté šlehačky a doufala, že když dala i více sýra, že to krásně vyjde. A vyšlo, ostatně kaštanový cheesecake se dělal podobně.
No, takže jsem ten recept vlastně ani tak moc nedodržela, kadopádně cheesecake se povedl.
Aspoň tou dobou pečení (na mřížce nad pekáčem s vroucí vodou) jsem se snažila řídit a... určitě nebudu svou neschopnost svádět na starou plynovou troubu bez ukazatele stupňů, ale taky jsem u toho dělala tisíc dalších věcí, prostě mi dort na jedné straně trošku praskl.
Naštěstí to nikomu kromě mě nevadilo nebo se aspoň tak tvářili :-).
Ale když se budete aspoň vy řídit Luciiným doporučením (15 minut na 180°C a následně 45 minut na 120°C), určitě se vám všechno povede jak má. Chladnutí na mřížce a po vychladnutí odležení přes noc v lednici je jistota.

Jsem hrozná s tím, jak jsem líná odměřovat a všechno měřím od oka a na balení :-), naštěstí to vyšlo, takže můžu doporučit i tuhle obměnu.
Tak doufám, že jsem si tímhle tipem na skvělý dort u vás vyžehlila to moje předvolební žvanění a že se tu budeme i nadále setkávat :-).

Normálně bych dort nechala takhle hezky čistej, ale jelikož jsem děvče tvořivé, musím vám ukázat, jak "vtipně a kreativně" jsem Petříčkovi dort ozdobila:


Cha, cha.

Žádné komentáře:

Okomentovat