sobota 11. července 2020

První ofiko




foto: Jiří Schierl


foto: Jiří Strašek

foto: Jiří Strašek







Foto: Martin Valdhans


 pouť se všemi náležitostmi.
Tedy... plánovali jsme původně jít s bratrem sami, nezávisle na ostatních poutnících.
Ale člověk míní ... :-)
Nedá se to srovnat s tou jedinou poutí, co jsem kdy šla hromadně.
Sešlo se nás v Teplé cca 30, z nichž některé bych si za spolupoutníky asi sama nevybrala, ale po třech společně strávených dnech mi dost chybí! Úplně všichni.
Když jsem chtěla jít sama, šlápla jsem do kroku a byla jsem. 
Neskutečný lidi po cestě (nevěděla jsem, že jedu na all inclusive), nocleh u ekofarmy s exkluzivní snídaní z jejich produktů, nečekaný zážitky (při návštěvě romskýho komunitního centra na konci světa, kdy chtěl P. Tomáš Holub požehnat obyvatelům a posvětit jejich dům, ale při zmínce dětí, že jim v domě straší, modlitba dostala exorcistní ráz...), rozpadlý kostely a kaple poznamenaný historií, ta síla při nesení poutní kopie uzdravujícího obrazu P. Marie Pomocnice, ty lidi! a neuvěřitelnej Jiří Schierl s chotí, kterej se snad roztrojil, aby všechno stíhal při pouti zorganizovat a řídit ...

Když jsme nad Skokama čekali na všechny, abychom přišli všichni pospolu, v kapse mi zavrnělo upozornění aplikace Bible: 

"Hle, činím něco docela nového
a už to raší. Nevíte o tom?
Já povedu pouští cestu,

pustou krajinou řeky. " (Iz 43, 19)

Beru to jako vzkaz, protože oficiální verš na den byl úplně jiný a tento znovu dohledat nešel.
Jen si pamatuju jak stojím splavená nad Skokama a ten pocit, když jsem si to přečetla jak zprávu od milého, jak mi to znělo hlavou, když text zmizel a jak ostatní kolem mě nechápali :-).
Chtěla jsem ještě řešit něco kolem toho úmyslu, za kterej jsem šla, ale peču na to. :-)

Taky dojetí při Noci světel, nedělní procesí v krojích, kdy bratřík nasadil bílý rukavičky a ministroval s opatem tepelskýho kláštera, vše důležitý ve češtině i němčině.
Než jsem sem odjela, zase jsem se potýkala s emocemi kolem konce školního roku.
Teď klid, až na to, že se cítím jak po táboře - za každej kontakt vděk.
Přestává bejt ze mě asociální poutník! :-)

Šla jsem za závislé.

foto: holcpítrs

Veškerý podrobnosti, zážitky, fotky a videa u mě, 
profi fotky z prvního dne putování tady
Z loňska tu .

1 komentář:

  1. To je krása. Jednou za čas mrknu na tvůj blog ....a vida Teplá, Skoky... Také jsme je letos poznali, tedy ne tak poutně jak ty.

    OdpovědětVymazat