pátek 12. října 2012


Můj oblíbený podzimní dezert... Čokoláda forever, oujé...! :-)
Když třeba čekáte návštěvu a nechce se vám péct...
Můj bratr ho pojmenoval originálním názvem, který se bohužel nehodí psát, tak snad někdy ústně :-).
Až budete číst gramáže, nekácejte se při představě kalorické hodnoty, čokolády je hodně a udělá se z ní hodně porcí... 
Přeju krásný víkend a nezapomeňte využít svého volebního práva a jít zvolit to nejmenší zlo..! :-)
_______________________________________________________________________________________________

Krémová čokoláda s jablečným rozvarem

Potřebujete:
2 tabulky kvalitní hořké čokolády (nejlépe 70% kakaa)
kostku másla
3 - 4 žloutky z kvalitních vajec
balíček čistého kakaa
hnědý cukr podle chuti (cca 150 g)
1 kelímek smetany (33%)

Na rozvar:
cca 1 kg jablek
malou sklenku vody
cukr
kousek skořice a pár hřebíčků
 










Ve vodní lázni ve vhodné nádobě (používám misku z varného skla) rozpustíme nalámanou čokoládu s máslem.
Za stálého šlehání metličkou zašleháme postupně žloutky, kakao a cukr podle chuti. 
Záleží na hořkosti čokolády a vaší chuti, odhadla bych to na cca 150 g, když použijete vysokoprocentní čokoládu.
Nakonec zašleháme smetanu a stáhneme z ohně.
Vystydlou čokoládu necháme vychladit v lednici (můžete ji nalít do nějaké formy, já ji nechávám v míse).
Čokoládu nabíráme lžící nahřátou v horké vodě (nebo tu ve formě krájíme).

Jablka na rozvar oškrábeme a nastrouháme. 
Rozvaříme je na kaši v hrnci podlité malou skleničkou vody, ochucené cukrem, skořicí a hřebíčkem.
S cukrem zacházejte opatrně, rozvar by měl být mírně kyselý, aby kontrastoval se sladkostí čokolády.
Jablka rozmixujeme na hladší kaši, můžeme dochutit citronovou šťávou.
Čokoládu servírujeme s jablečným rozvarem, ten může být teplý i studený. 
Plus moje milá mátička :-) ...

5 komentářů:

  1. Tak takový dezert jsem, se přiznám, ještě neviděla! Vážně se s ním setkávám poprvé. Vypadá to moc hezky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, prvotní nápad není z mé hlavy, zahlídla jsem ho kdysi dávno v televizi, když jsem musela ležet s nechodicí sádrou a přišla mi skvělá kombinace jablek a čokolády. Množství a postup jsem zkoušela až do této fáze (než mi to chutnalo), takže kdyby se našel autor původního receptu, nechť se mi ozve a já ho tu uvedu :-).

      Vymazat
  2. No tótó! To je kombinace barev, panečku! hihihi, ale rozhodně si píšu:-)
    můj dosud nejoblíbenější čili nejjednodušší dezert je od Martinovy mamky, ale asi taky dost známý: piškoty, na to zakysaná smetana, pak zase piškoty a pak zase tu smetanu a tak pořád dokola, event. ovoce, co je zrovna k mání, přes noc si to poleží v lednici a je hotovo. Samozřejmě trocha šlehačky a čokolády nakonec nikdy neškodí:-)
    tak dík:-) papá magdulin

    OdpovědětVymazat
  3. jé, tuhle dobrůtku neznám:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat