neděle 22. září 2024

Marry me tofu

Nedokonalá fotka, ale luxusní jídlo, pro masožrouty z kategorie KdybyMiToNěkdoVařilTakToJímPořád, který i Lukor po ochutnání vyměnil za nejoblíbenější kuře na paprice, to jsem totiž uvařila ostatním.
Nečekala jsem ho tak dobrý, proto jsem ho fotila narychlo při setmění, jako poslední dobou každou druhou fotku.
Výstižnej název má.
Vychází z receptu Marry me chicken, a do veggie verze ho upravila Surová dcérka, já ho neudělala úplně čistě veggie, ale i tak myslím, že každá, co ho milému uvaří, se může vdávat :-).
Použila jsem do něj velké bílé tofu od Živiny (ne, nemám s nima spolupráci), který jsem objevila na Scuku a konečně ho vyzkoušela.
A přestože přírodní tofu skoro nikdy nekupuju, jen to marinované a uzené jsem taky vzala na milost, jsem fakt nečekala, že ta marináda z něj udělá skvost. 

Surová dcérka radí tofu před použitím nejdřív zmrazit (klidně i dvakrát) a pak vymačkat všechnu vodu, já čas na mražení a rozmražení neměla - tak jsem ho prostě jen vybalila, zabalila do několika papírových utěrek a v hrnci zatížila, aby se z něj dostala voda a stačilo.

Mezitím jsem si v míse umíchala marinádu:
3 lžíce olivového oleje
3 lžíce tamari omáčky
2 lžíce vody
1 lžíce lahůdkového droždí
lžička octa
lžička oregana
lžička sušené papriky (pokud máte uzenou, dejte taky)
chilli vločky podle chuti
2 stroužky rozmačkaného česneku

Do promíchané marinády jsem natrhala rukama tofu a v marinádě ho několikrát obrátila.
Dala ho uležet do lednice - potřebuje aspoň 1-2 hodiny, ideálně přes noc, já ho naložila ráno a jídlo vařila večer.
V původním receptu cibule nebyla, ale koupila jsem na Scuku pytel krásný farmářský cibule všech barev, tak jsem dvě bílé do základu nakrájela.

V hluboké pánvi jsem roztopila další olivový olej, a přidala
2 menší bílé nadrobno nakrájené cibule
3 stroužky nasekaného česneku
100 g pokrájených sušených rajčat v oleji (přidala jsem i trochu oleje)
podle chuti koření: oregano, tymián, špetku chilli
Základ jsem osmažila dozlatova.
V receptu mouka není, a teď mě asi někdo ukamenuje, ale já jsem základ zaprášila trochou špaldové mouky, protože máme omáčky rádi hutné. A měl by se zalít zeleninovým vývarem (ehm, zalila jsem vše hrnkem vody a přidala cibulovou sůl s bylinkama) a provařit.
Takže trochu Jirka Babica, ale vy si to můžete udělat po svym :-).
Přidala jsem 3 lžíce lahůdkového droždí a podle chuti dosolila, dopepřila a vlila kelímek smetany.
Kdo chce pure veggie, nalije rostlinnou.
Nechala jsem pár minut probublávat a ochutnávala a áchala.

Mezitím jsem do marinovaného tofu přisypala dvě lžíce kukuřičného škrobu a promíchala, aby se všechny kousky rovnoměrně obalily. Zprudka jsem ho opekla na oleji.

Jako příloha skvěle poslouží rýže, na servírování využijete i plátky citronu a čerstvou bazalku.

3 komentáře:

  1. Kačí, právě jsem si říkala, jak chutně upravit neochucené tofu, které jsem omylem koupila! ;-)
    Díky za super recept!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesněéé, bílé jsem vždy koupila jen omylem, ale odteď ho budu kupovat kvůli tomuhle receptu 😀!

      Vymazat
  2. 😋 vypadá to lákavě. Až bude příležitost, vyzkouším.

    OdpovědětVymazat