čtvrtek 4. dubna 2024

Velký noce

Jak jsem loni řekla, tak jsem udělala (full verze zase u mě):
Seder jsme přesunuli ze Zeleného čtvrtka na Květnou neděli - a protože jsme nakonec byli po letech sami (brácha vyrazil do Garabandalu a ostatní taky něco měli) a Markéta nevypadala, že by nás chtěla nechat slavit několikahodinovou večeři, udělala jsem nám poprvé v historii jen jídlo, aby to dětem nebylo líto.
No, myslela jsem si, jak jsem na to vyzrála, ale nejstarší dítě pravilo, že tohle teda není vono a kdyby to bejvalo vědělo, slavilo by Velikonoce u salesiánů.
A musím uznat, že jsem si fakt moc nepomohla a atmosféra vázla.
Takže příště zase jinak.
(a to jsem ani nezmínila, že jsem jak trapka na Zelený čtvrtek bleskově umyla okna, protože mi prostě vadily zaprášený záclony a flekatý skla, když to slunéčko tak pěkně svítilo).
 
Už se to blíží :-).

Dostala jsem za úkol Květnou neděli.

Na Velký pátek nevyšel původní plán (křížovka s rodinou na Byšičkách), tak jsme trochu litovali, že jsme se nevydali se salíkama až k Litomyšli, ale nakonec náhradní plán předčil očekávání:
Kostel sv. Jana Křtitele v Podskále a procházka podél potoka Žejbro, křížovku jsme si dali do svahu nad ním - do Skály.
 
 
 
 
... a zpět dolů.
 

Doufala jsem, že cestou nasbírám nějakou zeleň do nádivky v čistým prostředí.
Lukor mi zastavil na zpáteční cestě, jak by řeklo nejstarší děcko, v random zatáčce :-) - stále ještě v blízkosti potoka Žejbro, a srdéčko mi zaplesalo: měla jsem totiž štěstí na lány divoký pažitky i nádherný mladý kopřivy, a nakonec jsem objevila i naleziště česnáčku lékařskýho, takový bohatství.
Byly teda další dny těstoviny i nádivka (letos obzvláště vypečená a povedená).



 
 
 
Bílá sobota: Oba výlety byly poměrné krátký, pořád se něco šušnilo nebo jsme museli bejt zpátky včas kvůli zkoušce scholy, takže o nějaký pohodě nemohla bejt řeč.
Ale ta příroda to vždycky nějak zahladila, pohladila, ohladila.
Sobotní výjezd na medvěďák.



Pavla v akci ♥.

Vigilie a naspídovaná nejmladší (17 kilo jsem tahala přes dvě hodiny v nosítku, u 7. čtení to vypadalo, že se to chystá zalomit, ale byla to léčka!).

 
Můj oblíbenej obrázek.

V neděli jsme to vzdali a s Lukorem se na mších vystřídali. 

Po naší ranní jsme zvládli narychlo vyrobit i velikonoční jakopřání k posílání, to a další fota si dávám tentokrát jen k sobě, a honem k mamce na oběd, po němž jsme vyrazili se vším potomstvem na prochajdu.  

Přiznávám, že letos jsme poprvé uvažovali, že vzhledem k úpadku pohanských zvyků v pondělí někam vyrazíme (kdyby bylo jen na mě, tak klidně na celý Velikonoce), ale nakonec se dětem nahlásilo tolik koledníků, že jsem v neděli večer narychlo barvila vajíčka (cibule a červený zelí to jistí) a chystala občerstvení.

Zbytky :-).

A ještě že tak, protože jsem málem padla z kulturního zážitku v podobě návštěvy kostelních kamarádů (tři synové na tři dcery), kteří vyrazili jako celá rodina s autorskou písní, kytarou a ukulele a mně málem slza ukápla a konečně mě opustil pokus o depresi.

Zatímco starší holky se převážně cudně usmívaly, Makisan se toho nebála a neohroženě bojovala.


Ještě si odložím:
Co doporučuju vřele úplně každému, je pro mě dosti motivační seriál se silnými svědectvími na Filmaně Tajemství bolestného růžence.
A ještě jsme viděli na Netflixu skvělý film Ježíšova revoluce , česká verze se jmenuje Otevři své srdce.

V době postní jsme četli na doporučení Hodiny utrpení našeho Pána Ježíše Krista Luisy Piccarrety - nejprve (na mě) těžký čtení, ale po několika kapitolách jsem si zvykla a ještě mi kousek zbývá. Po letech opakujících se postních zvyklostí bylo pro mě těžký najít něco novýho, nový rozměr - a toto se dotklo. Lukor poslouchá audioverzi přes Spotify.

2 komentáře:

  1. Myslela jsem na tebe a na vaši sederovou večeři, trochu jsem si říkala, že bych třeba mohla letos něco zvládnout taky, když jsem na té dovolené, že jo, ale po adoraci jsem úplně odpadla. Vlastně nevím, kam bych to ještě nacpala, u vás se po mši neadoruje v Gatsemanech do pozdních nočních hodin? Taky jsem samozřejmě myla okna, dědictví matek, kterého se neumím zbavit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My právě vždycky měli meš od 17 a k tomu adorejšn, ale ne nějak dlouho, bo salíci se pak přesouvali s děckama do střediska, takže jsem mívala večeři připravenou a v 8 jsme zasedli. Letos byla až od 18.30, tak mi to hrálo do noty s tou nedělí, ale M chodí docela pozdě spát, takže jsem myslela, že to ošulím, že si odpočnu. Ale bylo to chudé, prostě to chybělo, ty texty, a hlavně unavená jsem byla úplně stejně, takže to už ne.
      No a ty okna, to je psycho, co :-).

      Vymazat