neděle 18. března 2018

(poučné) prázdniny a tip na bezva výlet

Když jsem před týdnem v pátek přišla po dvanáctihodinový směně z přijímaček (a od nachrchlaných adeptů), nebylo mi moc dobře, ale byla jsem v euforii - neuměla jsem si představit, že mám před sebou tolik volna.
Abych se z toho samou radostí nezbláznila, hned v pondělí (po běžném víkendovém provozu) jsem pro změnu lehla.
Takže krásný sluneční dny užíval s dětma Lukor:


Byla jsem vzteklá jak pes nad tou bezmocností, protože jsem si malovala rodinný výjezd za upevněním Ančiných lyžařských dovedností, zároveň jsem dobře věděla, že si za to můžu sama.
V týdnu jsem ještě dostala po telefonu kartáč od Ranhojiče, takže jsem následující dny mohla trávit v peřinách a zpytovat svědomí.
Aby toho nebylo málo, ucpal se odpad, jakože totálně.
Plná pračka, plná myčka... a taky plná vana, dřez i umyvadlo stojaté vody.
Dva roky od rekonstrukce a 24 hodin provizoria bez vody.
Situace, která by nás za běžnodenního stresu položila. 
Takže jsem vedle vděčnosti za to, že teď byla nucena se zamyslet nad svým hospodařením s vodou a jeho ekologickými dopady :-/.
Zprovoznění odpadu a následné praní bylo pak jak dovolená :-).
Když už jsme byli nuceni řešit odpad, odmrazila jsem rovnou i ledovou krustu v lednici.
Dodělala resty.
Dopsala památníčky.
Absolvovala dlouho odkládanou schůzku s rodinnou finanční poradkyní.

No a pak, v pátek, přišla odměna.
Výlet do Žďáru nad Sázavou a návštěva Muzea nové generace, kde jsme se na multimediální interaktivní výstavě vydali na cestu dlouhou 800 let areálem bývalého cisterciáckého kláštera.
Trochu jsem si nebyla jistá, zda brát na prohlídku děti (pro ty jsme měli původně naplánované Hry a klamy), ale s audioprůvodcem neměly žádnej problém, samy si ovládaly výklad, dvě hodiny ani nedutaly a pak o tom nadšeně vykládaly celý zbytek týdne. 








Vřele doporučujeme!


Nakonec jsme se šli vyblbnout i na ty Hry a klamy.
Byli jsme na nich už u nás na zámku se školou a nestihli jsme vyzkoušet všechny exponáty, navíc je Anka toužila názorně předvést tatínkovi :-).
Na zámku mají taky krásnou zámeckou kavárnu s výbornou kávou i nabídkou zákusků a sendvičů.

No a v sobotu došlo i na lyžovačku a sáňkovačku v brutální vánici a můžeme tímto považovat prázdniny za důstojně ukončené :-) :

Puberta už v 1. třídě aneb jak prezentovat darovanou kombinézu jako poslední výkřik přehlídkových mol :-)...


Tak to jaro, prosím! 

5 komentářů:

  1. Koukám, že už zbývá jen prkno...pro Ester :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Kato, zdravíme lyžaře! Po včerejšku jsme též po konzultaci. Stejně hledím, jakou okliku jsem musela absolvovat, abych se k ní zase dostala :-) chachá:-)
    No, krom jiného tedy nesmíme pšenici a kukuřici, takže žito můžem, hurá!
    Jen s tím sladkým, když ani rozinky né, ani datlák né..su zvědavá. Nicméně jsem nadšená z kuchařky, která mi přišla, tak ti to posílám,
    tu: https://eshop.zivakultura.cz/ (+ něco mají i na stránkách)
    Jsou tam supr nápady na nebramborový přílohy, musela jsem hned vyzkoušet - třeba zelný stejky - vezmeš zelí, nakrájíš na "koláče", potřeš sádlem/oliv.olejem + česnek, sůl, dáš péct - super,
    Pak brokolicová kaše - k uvařené brokolici přihodíš česnek (příp.též chvíli povaříš), avokádo, kokos.mlíko a sůl, rozmixuješ - je to strašně dobrý, takže se mi po bramborách vůbec nestýská.
    Po svátcích čekám bylinky, takže pak už to bude na ostro :-)
    Ať to jde! Zdárek! :-) + pozdravuj m.sestrenkovic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. "jakou okliku jsem musela absolvovat, abych se k ní zase dostala :-)" - je přesný výraz pro mě! Písnu mail, papa ♥

      Vymazat