středa 14. ledna 2015



Další z dárků.
Kromě minule zmíněných balzámů a těchto hřibových a liškových solí jsme letos mimo jiné rozdávali Chatrče, od začátku do konce dělané kalendáře z fotek (ty se mi v tom ajfru asi nepodaří nikdy vyfotit), kokosové bonbony a parmazánovo - pepřové sušenky.
Sůl jsem dělala z letošní dovolenkové úrody pravých hřibů a lišek.
Nádherně voní a je výborná pod maso, do omáček či polévek.
Postup asi nemusím rozepisovat, jen jeden poznatek, na který jsem přišla, aby v soli nebyly moc velké částečky hub.
Do mixovací nádoby jsem nasypala nejdřív důkladně usušené houby a několik lžiček hrubé mořské soli a mixovala.
Tak se houby rozdrtí skoro na prach.
Až potom jsem přidávala zbylou sůl podle chuti.
Doporučený přibližný poměr je 3 čerstvé hřiby na 150 g soli.

3 komentáře:

  1. Tak to je fakt už hustý! Tohle by mě vůbec nenapadlo Vypadá to úžasně! Jste prostě borci :-)

    OdpovědětVymazat
  2. A přitom je to taková blbost...;-) Mě by to taky samotnou nenapadlo, ale je to přesně podle mýho gusta. (inspirováno knihou, kterou jsem kdysi sdílela - Dárky z přírody)

    OdpovědětVymazat