čtvrtek 8. května 2014


Jak jsem psala v minulým příspěvku, na tuhle hříšnou kombinaci jsem přišla asi v patnácti a od tý doby nedělám palačinky jinak.
Navíc teď ve zdravější, ale pořád hříšné, verzi.

Původní nezdravá verze:
Palačinka z bílé mouky, na polovinu rozetřít lžíci domácí jahodový marmelády, bohatě zasypat Grankem (pro větší prasárničku místo Granka Nutella), zarolovat, kopec šlehačky.
Za mě nejlepší palačinky, ještě mám ráda s jahodovou marmeládou a tvarohem od mužovy maminky, ale pak už žádný jiný :-).

Zdravější verze na chuti neutrpí, ba možná naopak:

ŠPALDOVOU PALAČINKU dělám se stejným poměrem surovin jako z obyčejné mouky, jediný rozdíl je v tom, že těsto ze špaldové mouky nesmí dlouho stát, jinak se palačinky trhají:

Ve 1/4 litru tekutiny (používám čerstvý farmářský mlíko a když nemám, dávám vodu) metličkou rozšlehám  
1 vejce, přidám  
lžíci třtinovýho cukru a  
4 vrchovatý lžíce celozrnné, jemně mleté špaldové mouky.

Množství vystačí na 3 - 4 palačinky.

Domácí jahodová marmeláda zůstává.
Místo Granka nebo Nutelly "živé Granko". Nebo živá nutella, o té někdy příště, ještě zkoumám poměry.
Vtip je v tom, že marmeláda MUSÍ bejt jahodová a MUSÍ bejt domácí, s kusama jahod, ne žádnej jablečnojahodovej gel z obchodu.
Kakaa MUSÍ bejt hodně, aby to vytvořilo s marmeládou takovou sladce pikantní čokojahodovou kašičku.

Navrch palačinky buď ta ušlehaná smetana nebo jako na fotce bílý (třeba domácí) jogurt.
Ten je na fotce ještě pokapaný agávovým sirupem.

Za spokojenost ručím.
Ještě na sobě zkoumám účinky, ale zdá se, že po živým kakau a živých čokoládových dobrotách (bez průmyslově upravovaného mléka) se fakt asi nedrbu.

4 komentáře:

  1. To je super - palačinky a s možností bez mléka. To budu muset vyzkoušet. Kači, díky.

    OdpovědětVymazat
  2. rádo se stalo děučata ;-), jedou u nás každý týden.

    OdpovědětVymazat
  3. Uáááá, děláš mi chutě!

    OdpovědětVymazat