pátek 7. března 2014


K Ukrajině jsem ještě nějaké odkazy ("výběry z bobulí" převážně ze zahraničních médií) doplňovala do diskuze pod minulý příspěvek, abych nespamovala tady a neopruzovala ty, koho to nezajímá.
Průběžně je doplňuju a pokud bych na něco zajímavýho ještě narazila, bude to právě tam.

A teď už slíbený recept na můj nejoblíbenější tvarohový dezert (v tom kontrastu to zní docela hrozně).
Omlouvám se za kvalitu fotek, uchránila jsem sama před sebou poslední kousek právě v den, kdy bylo pod mrakem a v bytě tma jak v ranci.
Moučník je to silně návykový, přitom hrozně jednoduchý a patří k těm, jejichž recepty už mám zapsané ve své "knize" tak dlouho, že už vážně nevím, jaký je jejich pravý původ.
Po každým upečení s hrůzou zjistím, že jsem doslova sežrala největší část plechu (ne-li celý). 


TVAROHOVÝ KREMEŠ (recept je původně na hluboký pekáč 20 x 35 cm, pak je tvarohová i sněhová vrstva vyšší než na fotce - to jsem ho zkusila udělat na velký hluboký plech a taky dobré)

Plech (ale můžete vzít právě ten pekáč a budete mít dezert o trošku vyšší a luxusnější :-) ) jsem vyložila pečicím papírem a na něj rozprostřela rozválený balíček lístkového těsta (používám chlazené Babické - 500 g), okraje musí být zvednuté po stranách plechu.
Těsto jsem hustě propíchala vidličkou, aby se nezvedalo a nepraskalo.
Na něj jsem nalila tekutou náplň (nebojte, je dost tekutá, ale po upečení krásně ztuhne), na kterou jsem smíchala v míse všechny ingredience a projela na malou rychlost mixérem:

2 měkké tvarohy ve vaničce
180 g moučkového cukru
žloutky ze 4 vajec
sáček vanilkového pudinku
trošku vanilkového extraktu nebo balíček vanilkového cukru
250 ml mléka
100 ml rostlinného oleje (řepkový, slunečnicový)
(doporučuju si při prvním pečení suroviny odměřit na svůj oblíbený hrnek a zapsat si recept ve "své míře", přispěje to k další úspoře času)

Pekla jsem na mírný výkon do té doby, dokud nezezlátly okraje těsta a neztuhla náplň.
Pak jsem vyšlehala tuhý sníh ze zbylých bílků, dvou lžic moučkového cukru a špetky soli a rozprostřela na náplň.
Vrátila jsem vše dopéct do trouby (dokud sníh nezezlátl).
Chladnout jsem ho nechala ve vypnuté troubě, aby sníh nespadl.

Jednoduchost sama, co? Ideální pro zaměstnané matky :-).
Někdo prý pod tvarohovou náplň dává i kompotované ovoce, ale to jsem nikdy nezkoušela, už takhle je to dosti "žravé"...:-)
Dobrou chuť a hezký víkend!

1 komentář: