čtvrtek 6. června 2013


Včera jsem byla s mužem u Marti na předporodním kurzu.
Jo, čtete dobře. 
JÁ - ignorant - na PŘEDPORODNÍM kurzu. Kurzu! Jako jak rodit! To, co uměla každá ženská na poli mezi prací od přírody, jak se říká.
Skoro se až stydím to sem napsat. S křížkem po funusu na kurzu, cha :-).
K nikomu cizímu bych nešla.
Ale... z prvního porodu si pamatuju jen rozmazanej feťáckej rauš korunovanej resuscitací Anny a jsem odhodlaná udělat všechno pro to, aby se to neopakovalo.
Neříkám, že za to můžou doktoři, ti se mi pak asi jen snažili pomoct v mojí nevědomosti/blbosti.
Myslela jsem si, že přede mnou porodili všichni a věděli co a jak, tak já taky, případně že mi to někdo řekne u porodu, tak jsem zatvrzele odmítala podrobnější informace a aktivitu.
Ale jo, teď jsem trochu klidnější a bylo to fajn.

Taky jsem se tam těšila proto, že mi Marťa slíbila ukopnout ze zahrádky kus libečku :-) :-).
Kromě toho, že jsem dostala krásnej libeček v květináči, dostala jsem ještě náruč nádherný natě.
Částí jsem podarovala okolí, část zamrazila.
Libeček je pro mě vrchol aromaterapie :-).
Jeho vůně mě ihned teleportuje na chalupu do časů mamčiny bramboračky.
A prostě jsem si neodpustila v dnešním časovým presu si udělat libečkový bramboráky.
To je pro mě vrchol kulinařiny :-).
Většinou ho všechen vyplácám na polívky a bramboráky, ale tentokrát ho mám tolik, že si můžu dovolit se odvázat, pročež ... máte-li nějakej dobrej recept s libečkem, uvítám ho vřele v diskuzi.
Kromě toho budu ráda od zasloužilých matek za ujištění, že druhé porody jsou lepší než první :-)! 
Díky!

10 komentářů:

  1. My kurz neplánujeme, tak doufám, že si něco pamatujeme z toho prvního :-) A že to případně nějak prostě zvládneme.

    Libeček nám rostl na zahradě, ale letos zatím nic, takže asi smůla...ty bramboráky jako klasický jen do nich přidáš libeček? Dík.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. z prvního porodu nebo kurzu? :-) As tím libečkem, ja ja, přesně tak! :-)

      Vymazat
    2. No, vlastně z obojího :-) A co ti dali tak omamnýho a vlastně proč? To je teda síla...

      Vymazat
    3. Tak pokud jsi byla před prvním, tak všechno víš :-), já nebyla předtím nikde a nechtěla ani nic vědět. Jakože instinkt napoví :-(. Jo a ještě k libečku, to bramborový těsto jde dát i na vymazanej plech a upéct, taky supr.

      Vymazat
    4. No, upřímně...ten kurz bylo vlastně to jediný, co jsme byli ochotný podstoupit tak nějak automaticky, jinak nejsem úplně ten typ, co by se něco o tom načítal a informace extra zjišťoval, spíš naopak a jsem za to ráda :-) Myslím, že i s tím dítkem to pak přišlo tak nějak samo...

      Vymazat
  2. Katorku nemáš se za co stydět, já taky chodím každých 14 dní na kurz a cvičení a dokonce si beru i svou porodní asistentku. Toš po předchozích zkušenostech si myslím,že štěstí přeje připraveným .... držím palečky ať vám to připravování dělá radost Libuška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem byla na jednorázovým, hlavně mě zajímaly účinky toho fetu, o kterým jsem se dověděla až zpětně, že jsem ho dostala a měl na mě takový účinky. Tak ať to dobře ide i vám :-)!

      Vymazat
  3. Ehm, dobře, chápu to tedy, že další porody nejsou o nic lepčí :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Čau, rodit dobře v těchto končinách umí skutečně málo žen. A stejný minimum ví, proč rodit dobře a co to vůbec znamená rodit dobře. Asi proto, že jim to nikdo neříká. No, já bejt holka, tak bych se hodně snažil naučit se od někoho (kdo sám dobře porodil). Takže musím přiznat, že nad úvodem toho příspěvku jsem nechápavě kroutil hlavou a jsem rád za Tvojí změnu přístupu :-). Neodpustím si jednu poznámku, a věř ,že to myslím v dobrým. Na předporodním kurzu bych očekával, že mě řeknou jak to zvládnout dobře a v co největší pohodě, tak nechápu všechny ty body v programu kurzu, který rozebíraj různý komplikace. Myslím, že to je na škodu. Ondror

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mě zase mírně překvapil Tvůj příspěvek, když jsme se o tom průběžně časem bavili... tenkrát jsi mě chápal, že spoléhám na přírodu a instinkty. Pak ses o to začal zajímat, já taky, obzvlášť po porodu. Takže je to jinak. U mě jde o to, že jsem čekala, že když něco v porodnici chci, tak mi to nabídnou, případně si o to řeknu, ne že si mám říkat předem co nechci... Jinak mi přišlo,že v programu kurzu se nijak zvlášť komplikace nerozebíraly, jen jsme se krátce seznámili s tím, co a jak když to přirozeně nejde a nemám z toho nijak negativní pocit.

      Vymazat